Volvo se descurcă destul de bine în această perioadă de tranziţie prelungită, provocată de lipsa fondurilor de investiţii, criză ce riscă să se acutizeze.
Fără a susţine că au găsit o reţetă de supravieţuire, scandinavii pun în practică o soluţie tot mai des întâlnită în zilele noastre, ce constă în creşterea posibilităţilor de personalizare a maşinii.
Volvo a creat în urmă cu ceva timp linia R-design, implementată pe V70, XC70 şi S80, ce lărgeşte spectrul de individualizare al modelelor suedeze la un nivel extrem de rafinat.
Dacă tot nu va beneficia prea curând de o nouă generaţie, XC90 are parte de un tratament special la exterior şi interior graţie acestui pachet de dotări ce permite o configuraţie savuroasă pentru fanii acestui model dar şi pentru eventualii clienţi.
„R-design oferă cumpărătorilor şansa de a face mai picantă personalitatea distinctă a acestor modele” susţine Steve Mattin, directorul de design al Volvo Cars.
Proaspăta versiune are ca punct de plecare modelul XC90 Sport lansat la sfârşitul anului 2006, aşa că în meniu se regăsesc şasiul sport, praguri, scuturi şi pedalier din aluminiu, finisaje cu suprafeţe mătuite şi inserturi cromate pe secţiunea frontală.
R-Design mai propune jante de 19 inch (standard) şi 20 de inch (opţional), dar şi evacuare dublă cromată.
Mai bogat şi impresionant este interiorul, ce abundă în finisaje atent lucrate, materiale de calitate pentru scaunele sport din piele, asortate cu panoul de bord echipat cu ceasuri cu cadru cromat vopsit bleu şi volan îmbrăcat în piele.
Pentru a se distinge de versiunile comune XC90, Volvo a lipit emblema R-Design aproape în locurile cele mai fierbinţi, pe grilă, volan şi partea din spate a maşinii.