Dacia a aflat pe propria piele cum poţi periclita bunul mers al unui model aflat abia la început de carieră. Foarte simplu, faci grevă.
Efectele încetării voluntare a muncii a 7.600 de muncitori din 13.000 câţi lucrează la uzina din Mioveni se resimt din plin: pierderi de 9 milioane de euro pe zi şi 1.300 de automobile nefabricate.
Greva de la uzina din Mioveni a lovit din plin producţia modelului Logan, însă cel care are cel mai mult de suferit este chiar debutantul Logan Pick-up. Potrivit unui purtător de cuvânt, livrarea noii versiuni este momentan, cu mici excepţii, restricţionată.
Fabricantul autohton a decis să comercializeze camioneta în România iar exporturile să se limiteze doar la două pieţe: Bulgaria şi Turcia.
Greva de la Mioveni a dat peste cap planurile producătorului autohton, nevoit acum să îşi schimbe strategia din mers, hotărând să acorde prioritate maşinii de familie MCV foarte căutată şi apreciată în Europa.
„Varianta Pick-up este construită pe aceeaşi platformă cu cea a modelului MCV şi dorim să dăm prioritate producţiei pentru versiunea destinată familiei", a declarat Silviu Sepciu, şeful direcţiei de comunicare.
Ţinând cont de faptul că din vânzarea unui model break, manufacturierul român obţine un profit mai mare decât în cazul comercializării unui Pick-up, soluţia aleasă are un raţionament corect.
Lansat în primăvară, vehiculul utilitar Pick-up va fi primul automobil din gama Logan care, pe termen scurt, nu va putea atinge nivelul de vânzări stabilit de companie.