BMW deţine controlul în segmentul premium. Nu este dispus să dea nici un pas înapoi.
Asta explică preocuparea bavarezilor pentru dezvoltarea unui număr de 22 de noi vehicule până în 2016. O parte dintre acestea sunt deja pregătite pentru prima întâlnire cu publicul. Primul, în ordinea lansărilor, este ambasadorul brandului BMW în clasa limuzinelor de lux, Seria 7.
Mai sportivă şi luxoasă ca oricând, viitoarea generaţie este aşteptată cu un interes deosebit în toamna acestui an la Salonul Auto de la Paris.
Noua Serie 7 va veni cu o mulţime de noutăţi menite să-i aducă supremaţia în sectorul său de activitate.
Limuzina va avea patru roţi directoare, fiind al doilea automobil din lume după Renault Laguna III cu roţile punţii spate viratoare, asigurând o agilitate superioară la abordarea virajelor.
Totuşi, printre cele mai importante inovaţii dispuse pe nava amiral vor fi un nou sistem de propulsie hibridă, un catalizator pentru motoare diesel, denumit AdBlue. Pentru prima oară clienţii vor putea alege şi versiuni echipate cu sistemul de tracţiune integrală permanentă xDrive.
Noul Seria 7 va fi disponibil în două versiuni de caroserie, berlină în trei volume - lungime 5.10 metri şi una cu ampatament mărit, livrată mai târziu pe piaţă, ce va măsură 5.25 metri lungime.
Sub capotă vor fi motoare pe injecţie optimizate: două diesel de 235 şi 286 de cai putere şi benzină de 544 cai putere.
BMW va înnoi gama de propulsoare în următorii ani cu două motoare diesel de 299 şi 350 CP şi un agregat pe benzină de 258 de cai putere.
Platforma celei de a cincea generaţii va fi utilizată şi de viitorul model de clasă medie Rolls Royce. Noul Seria 7 va fi lansat în 2009, urmând a fi comercializat din ianuarie sau februarie.