Fiat pune mare preţ pe citadine. Sunt la modă, se vând ca pâinea caldă, se fabrică mai rapid, la costuri ceva mai mici, ce alte motive i-ar împiedica pe torinezi să spună da dezvoltării unor noi modele de volum?
Planurile lor prevăd două noi automobile în segmentele A şi B, care vor sprijini creşterea cotei de piaţă pe sectorul unde deja piciul 500 conduce detaşat în topul celor bine vândute maşini de pe continentul european.
Recent, am vorbit despre intenţiile celor de la Fiat de a-l readuce în scenă pe celebrul Uno, măsură care va fi urmată de apariţia unui alt erou.
De data aceasta este vorba de un model antic, lansat în 1936 şi fabricat în trei versiuni de caroserie până în 1955, vândut în 520.000 de exemplare.
Cunoscut sub numele Topolino (şoricel în limba italiană), microcar-ul comercializat pe atunci la un preţ echivalent astăzi cu 6,8 euro, urmărea în acele vremuri să obţină statutul de maşină a poporului. Noul Topolino va avea obiective chiar mai măreţe şi constituie, în acelaşi timp, cea mai mare provocare pentru echipa de ingineri şi designeri după proiectul 500 Trepiuno Concept.
Modelul mini va dispune de patru locuri la interior şi se va baza pe aceeaşi platformă utilizată în momentul de faţă de Panda şi magicul 500.
Conform unor surse din cadrul departamentului tehnic, Fiat intenţionează să asambleze viitorul Topolino în Serbia, la uzina Zastava din Kragujevac, oraş situat la 140 de kilometri sud-est de Belgrad.
Cum în urmă cu câteva zile Fiat a achiziţionat compania Zastava, lucrurile sunt ca şi bătute în cuie. Mai mult de-atât, la acelaşi sit de producţie se are în vedere asamblarea unei familii de modele low-cost din segmentul B prevăzută să apară în 2010.
Cât despre Topolino, debutul său este programat chiar anul viitor, ceea ce înseamnă că revenirea lui a fost din timp pregătită. Să fie într-un ceas bun!
( 5 mai 2008, 17:13:06