Volkswagen ne demonstrează că o minune nu ţine mai mult de trei zile.
În martie la Salonul Auto de la Geneva germanii au prezentat în premieră mondială conceptul Golf TDI Hybrid, aşteptat să sosească pe piaţă în anul 2010, care cel puţin prin prisma performanţelor se anunţa ca una din cele mai atractive oferte în sectorul maşinilor ecologice.
Dar, surpriză! Producătorul nr.1 de automobile din Europa s-a întors cu 180 de grade şi nici nu mai vrea să mai audă de modelul în cauză.
Deşi oficialii au dat garanţii că prototipul hibrid va lua calea producţiei de serie, astăzi promisiunea este încălcată. „Volkswagen a renunţat la maşina ecologică” spune unul din responsabilii acestui proiect.
Putem spune atunci ... Golf TDI Hybrid a murit!
Se pare că socoteala de la salon nu se potriveşte cu cea de acasă. Ce a cauzat uciderea din faşă a unui produs ce prefigura un succes total?
Adevăratul motiv care a determinat luarea deciziei radicale, stoparea planului de dezvoltare pentru modelul de serie, este costul de producţie mult prea ridicat. Dacă ajungea în producţia de serie, Golf TDI Hybrid ar fi fost vândut la dealeri la un preţ foarte mare, ce l-ar fi îndepărtat pe clientul tradiţional al compactului Golf de automobilul hibrid.
După mai multe calcule s-a ajuns la concluzia că versiunea ecologică ar fi fost cu până la 30% mai scumpă decât versiunea de bază Golf şi puţini ar fi fost cei care s-ar fi apropiat de modelul cu propulsie hibridă, oricât de economic şi ecologic ar fi fost acesta.
De asemenea, se pare că nici compania nu ar fi avut prea multe de câştigat de pe urma lui Golf TDI Hybrid, profitul rezultat fiind sub aşteptări.
Ce-am pierdut noi? În primul rând, un model foarte economic, 3,4 litri /100 km, şi ceva mai silenţios decât motoarele diesel din prezent. Grupul propulsor hibrid era format dintr-un motor diesel cu trei cilindri de 75 CP, cuplu maxim 126 Nm la 3800 rpm, şi un motor electric de 27 CP.
Ce-au pierdut ecologiştii? Un model foarte prietenos cu mediul - cu un nivel al emisiilor de 89 g/km, ce corespunde normelor Euro 6.
Ce a pierdut Volkswagen? Ocazia de a arăta în mod convingător că tehnologia hibridă este una din alternativele momentului la problema poluării mediului înconjurător.
Oficial, Volkswagen nu a comentat nimic pe marginea acestui subiect. Poate că încă se mai caută o soluţie salvatoare pentru Golf TDI Hybrid.
( 2 mai 2008, 17:12:35