Subaru a realizat că risca prea mult şi ar fi dat de necazuri serioase în segmentul SUV, dacă nu schimbă estetica monotonă a mult lăudatului Tribeca. Era imposibil să vinzi în Europa modelul care nici măcar pe americani nu prea i-a impresionat.
Soluţia era schimbarea amprentei exterioare, folosind linii mai puţin controversate, stilistica fiind adaptată gusturilor clientului european. Asta înseamnă că Tribeca, modelul SUV ce cântăreşte aproape două tone, se adresează europenilor graţie modificărilor de design, vizibile de altfel, la ediţia 2008.
Dacă aspectul este schimbat radical, nu acelaşi lucru îl spunem despre partea de propulsie, formată dintr-un singur motor. Unitatea ce se alimentează cu benzină dispune de şase cilindri şi 258 de cai putere şi un cuplu de 350 Nm. Motorul cu o cilindree de 3600 cmc înlocuieşte propulsorul boxer de 3.0 litri şi 245 de cai putere, considerat insuficient pentru a satisface nivelul de performanţă Subaru.
Noul Tribeca, dacă îi putem spune aşa, atinge o viteză maximă de 207 kilometri pe oră şi sprintează în 8.9 secunde de la 0 la 100 km/h. Constructorul japonez afirmă că proaspătul SUV are un consum mediu de 11,6 litri la 100 km. În privinţa motorului diesel, primul din istoria Subaru, producătorul nipon afirmă că acesta nu va intra în echiparea versiunii actuale Tribeca.
Modelul este disponibil din 1 februarie în două versiuni distincte, la preţurile de bază de 65.740 euro, respectiv 69.740 euro.