Mazda a mizat din totdeauna pe echilibru. Este o calitate naturală, inoculată în automobilele mărcii japoneze.
Aşa se explică şi faptul că la o Mazda nu vei găsi niciodată dezacorduri între design, calitate sau tehnologie. Sunt oferite în egală măsură în pachetul „standard”, ca semn de respect faţă de client.
Politica va continua să fie onorată în viitor şi de noile CX-5 şi Mazda 3. Ultimul dintre acestea va încorpora noul limbaj genetic promovat de Mazda6 şi Mazda2.
Din punct de vedere stilistic, niponii spun că la actualul şi viitorul model doar emblema de pe calandru va mai fi aceeaşi. Surse din interior afirmă că designul noului Mazda3 va prelua frânturi din conceptul Nagare şi se va inspira din liniile progresive ale prototipului Ryuga.
Exteriorul va contribui esenţial la redefinirea identităţii modelului din segmentul C, acesta apelând la imaginea unui vehicul rasat cu serioase valenţe sportive.
De asemenea se lucrează foarte mult la scăderea nivelul de zgomot şi a vibraţiilor.
Dacă în prezent sloganul sub care se promovează Mazda3 sună „De ce să fii al doilea?”, suntem convinşi că, odată cu noua generaţie, deviza ne va şopti ceva de genul „De ce eşti pe locul întâi?!”
În ce direcţie va evolua şi cum se va raporta viitoarea compactă japoneză vom afla, cel mai probabil, la Salonul Auto de la Paris, când este prevăzută premiera mondială, urmând ca noul Mazda3 să ajungă la concesionari în primăvara anului viitor.
Din informaţiile deţinute până la această oră, ştim că vor fi oferite, ca şi până acum, două versiuni de caroserie, sedan şi sport-compactă cu cinci uşi.
Gama de motorizări este formată din unităţi pe benzină de 1,5 şi 2,5 litri la care se adaugă şi două agregate diesel de 1,6 şi 2,0 litri.