Volkswagen urmăreşte cu interes evoluţia pieţei chineze. În viitor, aceasta va fi cea mai importantă locaţie pentru exporturile companiei germane. Actualmente, China se află în topul primelor 5 ţări „consumatoare” de automobile Volkswagen.
Spre exemplu, numai anul trecut, chinezii au cumpărat 780.000 de noi modele Volkswagen, cu peste 30% mai mult faţă de 2006. Vânzările consistente din ultima perioadă i-au încurajat pe nemţi să producă tot mai multe autoturisme adaptate cerinţelor de pe această piaţă, adaptarea însemnând în primul rând o schimbare a ţinutei estetice, asortată cu motorizări pe măsură.
Din această categorie face parte un model nou-nouţ, special creat pentru chinezi. Denumit Lavida, vehiculul este un sedan cu patru uşi din clasa medie cu dimensiuni apropiate berlinei Skoda Octavia.
Lansată cu ocazia Salonului Auto de la Beijing, desfăşurat între 19 şi 28 aprilie, prima generaţie Lavida este un automobil cu tracţiune faţă, construit pe platforma lui Golf IV şi dotat cu transmisie manuală sau automată Tiptronic în 6 rapoarte.
Deşi din punct de vedere estetic, sedanul este pur şi simplu plictisitor, Volkswagen spune că acesta este un model de familie, destinat în egală măsură şi altor activităţi cotidiene.
Lavida vine echipat standard cu sistem de climatizare, 2 airbag-uri, geamuri electrice, MP3 player pentru nivelul Trendline. Pentru următoarele două versiuni de echipare, Comfortline şi Highline, se oferă climatizare automată, trapă electrică, jante de 16 inch, scaune din piele, cruise control şi senzori de parcare. Sub capotă se vor regăsi două motorizări pe benzină de 2.0 litri. Lavida este rodul colaborării dintre Volkswagen şi producătorul local SAIC (Shanghai Automotive Industry Corporation) ce va asigura toate operaţiune de asamblare.
Noul sedan va fi comercializat, din vara acestui an, numai pe piaţa chineză.