Lancia încearcă să-şi refacă ratingul în cadrul segmentului premium. Brandul italian suferă de aceeaşi problemă ca Volvo sau Alfa Romeo: nerecunoaşterea meritelor „personale”.
Nu va fi uşor să recupereze timpul şi paşii pierduţi, deşi miracolul unei reveniri spectaculoase este prea puţin probabil, în condiţiile în care vecinii de sector sunt puternici şi flexibili.
În ultimii ani, Lancia a fost ţinută în viaţă de vânzările modelului Ypsilon ce reprezintă aproape jumătate din totalul volumului înregistrat în fiecare an. Este un automobil de o importanţă capitală pentru succesul şi viitorul companiei aflate sub aripa conaţionalilor de la Fiat.
Directorul executiv Olivier Francois, spune că „Lancia a fabricat din totdeauna automobile elegante pline de caracter, şi vom continua să facem la fel şi cu viitoarea generaţie Ypsilon. Aşteptaţi-vă la o surpriză foarte plăcută”, ne avertizează înaltul oficial. Potrivit acestuia, noua serie este programată să apară în anul 2009 şi va transplanta ADN de la actuala generaţie Delta, fără însă a copia detalii de ordin estetic.
Lancia Ypsilon se va baza pe platforma colegului Fiat Grande Punto de la care va prelua şi marea majoritate a motorizărilor. Sub capotă vor fi unităţi T-Jet pe benzină cu valori cuprinse între 95 şi 155 de cai putere şi agregate diesel Multijet de 1.6 litri de 90, 105 şi 120 de cai putere. Transmisia va fi formată din cutii manuale cu 5 şi 6 trepte dar şi o cutie automată cu dublu ambreiaj, disponibilă pentru propulsoarele de top.
Pe lista de dotări standard vor figura echipamente specifice clasei premium: sistem audio Bose, navigaţie prin satelit, acoperiş panoramic cu trapă acţionată electric, interior tapisat cu piele Alcantara. Modelul poziţionat în clasa mini va avea ca puncte forte: calitate generală ridicată, aspect exterior elegant şi rafinat, interior luxos, ţinută de drum fermă.