Fiat ştie că maşinile ieftine sunt la modă. Este o modă trecătoare sau una de lungă durată?
Iată o întrebare la care şefii concernului torinez au fost obligaţi să răspundă cu o soluţie realizabilă şi nu doar cu simple idei. Într-o industrie auto în care lucrurile se schimbă uimitor de repede, italienii caută să ţină pasul cu marile provocări ale viitorului, respectiv un loc în segmentul low-cost.
Până acum în cursa pentru dezvoltarea de modele low-cost s-au lansat Toyota, General Motors, Volkswagen, Hyundai, Skoda şi Peugeot.
Şeful biroului de cercetare şi dezvoltare din cadrul Fiat a declarat că se lucrează în paralel la mai multe proiecte noi printre care şi la un model ieftin destinat să intre pe sectorul unor modele ca Dacia Logan, Lada Priora sau Tata Indica. Oficialul a mai precizat că spre deosebire de alte vehicule din această clasă, maşina ieftină a celor de la Fiat va fi livrată preponderent pe o piaţă distinctă, aşa-numita regiune BRIC, adică Brazilia, Rusia, India şi China, dar şi pe alte pieţe ca Vietnam, Coreea şi America de Sud.
Aşadar, pentru italieni Europa este neinteresantă, mioriticul Logan putând „dormi” liniştit până când peninsularii se vor răzgândi.
Conform şefului pe probleme de dezvoltare, viitorul low-cost va împrumuta numeroase componente tehnice şi elemente stilistice de la actualul Panda. Chiar dacă platforma încă nu este definitivată, Fiat doreşte să utilizeze una deja existentă pentru a reducere costurile. Nu este exclusă nici colaborare cu indienii de la Tata, care ar putea produce diverse piese. Partea de propulsie va fi asigurată de un motor cu doi cilindri ce va respecta normele Euro 4. Modelul ieftin Fiat va fi lansat în 2010 şi ar putea fi botezat Uno, după numele modelului fabricat între 1983 şi 1995, dar pe acele pieţe unde acesta nu a fost niciodată vândut.