Volkswagen este nostalgic sau pragmatic? Am spune mai degrabă decis să repună pe tapet o poveste mai veche, al cărei protagonist este un model care încă mai trăieşte în sufletul unora. Germanii ne aduc veşti bune, spunând că au toate motivele din lume să scoată din nou pe piaţă un cabriolet în gama apreciatului Golf.
În ciuda longevităţii sale ce numără 34 de ani, acesta a beneficiat doar de două generaţii Golf Cabrio, primite cu destulă ostilitate la vremea respectivă.
Prima serie a debutat la începutul anului 1980 şi s-a produs până în 1991, iar cea de-a doua urmează după o pauză de trei ani, în 1994, precedată apoi de un facelift puternic în 1998.
Ultima decapotabilă Golf a fost fabricată în 2002, iar de atunci nemţii nu şi-au mai dorit să-l aibă aproape până de curând, când au hotărât să-l readucă în atenţie, pentru că timpul este prielnic.
Prevăzut să apară în a doua jumătate a anului 2009, viitorul Golf 6 Cabrio va „ateriza” într-un sector unde nici unul dintre candidaţi la şefie, Renault Megane CC, Opel Astra Twin Top, Peugeot 307 CC şi Focus CC nu au reuşit să-şi impună voinţa în faţa celorlalţi.
Dacă toţi concurenţii noului Golf 6 Cabrio oferă un acoperiş din metal, se pare că Volkswagen nu va accepta aceeaşi soluţie, preferând în schimb un plafon clasic din material textil de culoare închisă ce se va strânge în spatele scaunelor, la fel ca şi în cazul luxosului Audi A3 Cabrio.
Conform informaţiilor oferite de compania germană, automobilul poate fi capotat în mai puţin de 10 secunde şi decapotat în cel mult 13 secunde. Plafonul poate fi acţionat şi în mers până la o viteză de 30 km/h.
Golf 6 Cabrio va fi omologat pentru 4 persoane şi va avea o gamă de dotări variată, axată pe securitate, confort şi plăcere.
Propulsia va fi formată din patru motorizări: două benzină de 160 şi 200 de cai putere şi două turbodiesel de 105 şi 140 de cai putere.
(14 apr 2008, 12:04:08