Seat împarte clienţii în două, cei care vor ca motorul să-i împingă de la spate şi cei care preferă ca motorul să-i împingă în spatele maşinii. Pentru prima categorie, cumpărătorii obişnuiţi, formula de adresare cuprinde de regulă două cuvinte: auto emoción. Pentru a doua categorie, consumatorul de senzaţii tari, lexicul este format din acronimul FR şi cuvântul Cupra.
Recent am aflat că vocabularul ibericilor de la Seat s-a îmbogăţit cu un nou termen ce defineşte suvernitatea absolută a unui model sportiv.
Pronunţată aşa cum se scrie, Copa este cea mai obraznică odraslă dintre toate versiunile de adrenalină Leon. Mânată de o herghelie ce numără 285 de cai putere, cu 45 CP mai mult decât Leon Cupra, noua versiune face obiectul unei ediţii limitate ce conduce spre o experienţă incomparabilă. Propulsorul de 2.0 litri, supraalimentat pe injecţie directă, generează un cuplu motor de 360 Nm faţă de 300 Nm cât oferă Cupra. Valori superioare se înregistrează în dreptul principalelor performanţe personale. Leon Copa accelerează de la 0-100 km/h în numai 5.9 secunde şi o viteză maximă de 254 km/h, faţă de 6.4 secunde-demaraj şi 247 km/h-viteză de vârf cât poate atinge Leon Cupra.
În ciuda cifrelor afişate, agregatul este foarte atent la consum, 8.3 l/100km în ciclu combinat şi la cantitatea de noxe emise, 199 g/km - rezultate impresionante pentru o versiune sportivă, generate de tehnologia TFSI care asigură o livrare eficientă a puterii.
Din punct de vedere estetic şi practic, Leon Copa se remarcă prin kit-ul aerodinamic ce include spoilere cu prize de aer, grilă motor de dimensiuni mai mari, eleron montat pe plafon. Jantele fumurii Fondmetal de 18 inch se asortează cu luneta şi geamurile uşilor din spate, de asemenea fumurii. Garda la sol a fost coborâtă cu câţiva milimetri iar suspensiile şi şasiul vin cu mici modificări. Caroseria disponibilă numai în culoarea alb este traversată de două viniluri de culoare neagră.
Lista de dotări standard mai include faruri bi-xenon, senzori de ploaie, sistem de navigaţie, scaune sportive cu tetiere integrate, volan sportiv îmbrăcat în piele, pedalier din aluminiu.
Leon Copa, cel mai puternic model Leon construit vreodată de Seat, va fi un autoturism greu de prins, la propriu şi la figurat. Asta pentru că, fiind vorba de o ediţie limitată, doar 55 de norocoşi vor putea intra în posesia impetuoasei versiuni al cărei preţ de pornire este de 38.500 de euro.