Maserati a pus cruce perioadei de criză. Brandul italian este din nou pe val, după ani de suferinţă şi chin care au băgat adânc mâna în buzunarul proprietarului Fiat.
Maserati a revenit pe profit, pentru prima oară după 17 ani în care a înregistrat pierderi imense. Anul trecut, la nivel mondial, s-au vândut peste 7.300 de exemplare Maserati, din care 2.100 au fost modele GranTurismo. Reuşita de anul trecut coroborată cu planurile ambiţioase ale diviziei de lux care prevăd un volum de vânzări estimat la 12.000 de unităţi în anul 2011, sunt un bun motiv de a extinde gama de modele, cu un produs nou şi potrivit unei sportive de lux. Este un model anticipat, o versiune cabrio ce se va adăuga familiei GT, formată în prezent din versiunile GranTurismo şi GranTurismo S. Responsabilul însărcinat cu dezvoltarea noului proiect a confirmat debutul decapotabilei Maserati.
„Cabrioletul GranTurismo va fi comercializat începând din martie 2009. Nu am luat o decizie în ceea ce priveşte momentul premierei mondiale”, precizează oficialul italian.
La ora actuală se cunosc foarte puţine date despre viitorul cabrio. Este posibil ca sub capotă să regăsim motorul V8 de 4.7 litri de 440 de cai putere ce echipează modelul GranTurismo S şi nu unitatea V8 de 4.2 litri de 405 cai putere, datorită faptului că decapotabila va cântări aproape 2 tone, cu 200 de kilograme mai mult decât GranTurismo, iar performanţele nu trebuie înecate din cauza surplusului de greutate.
Cabrioletul Maserati ce va păstra proporţiile modelului din care derivă, 4,88 metri lungime şi 2,94 metri lăţime, va dispune de un set de frâne marca Brembo şi o transmisie automată ce poate fi acţionată manual cu ajutorul unor padele montate în spatele volanului.