Volkswagen urmăreşte ca musculosul Touareg să nu piardă trenul în segmentul SUV. Cândva posesorul celui mai puternic motor diesel din lume, Touareg vrea să îşi reafirme poziţia de lider în domeniul cailor putere, graţie unui propulsor optimizat şi montat pe vârful de gamă de numit R50.
SUV-ul de faţă este echipat cu acelaşi motor V10 de 5.0 litri prezent şi în trecut pe Touareg numai că agregatului i-au fost modificaţi o serie de parametri. Unitatea twin-turbo pe motorină produce acum 350 CP faţă de 313 CP cât avea în trecut.
De asemenea cuplul motor, disponibil de la 2.000 rpm, atinge o valoare superioară, cifrată acum la 850 Nm.
Touareg R50 se alătură altor doi bolizi, Golf R32 şi Passat R36, născuţi în atelierele Volkswagen din Germania. Spre deosebire de seria „Individual”, noul R50 nu este o ediţie exclusivă şi limitată, ci una de larg consum.
Sportivul SUV se distinge faţă de versiunile obişnuite Touareg atât la interior, cât şi la exterior. Habitaclul este garnisit cu piele Nappa, diverse inserţii rafinate din metal, iar logo-ul R50 este imprimat pe scaune, levierul cutiei de viteze şi praguri.
Touareg R50 demarează de la 0 la 100 km/h în 6.7 secunde şi atinge o viteză maximă de 235 km/h. Consumul de carburant se situează în limite mai mult decât onorabile, între 9.6 şi 12.6 litri. Echipat cu jante de 21 de inch şi pneuri de 295, noul SUV se remarcă şi prin modificările estetice exterioare adoptate la spoilere, grila radiator, aripi, şi pasajele roţilor.
Touareg R50 este comercializat în Germania la preţul de bază de 88.260 Euro.