General Motors anunţă cu surle şi trâmbiţe că intră în cursa pentru dezvoltarea de maşini low-cost.
Nu ar fi prima dată când gigantul american declară că se apucă serios de treabă.
De data aceasta declaraţiile se materializează, iar lucrurile par bătute în cui. Lansarea modelului indian Tata Nano, cel mai ieftin din lume, a întors industria auto pe dos, un model de numai 2.800 de dolari fiind o ameninţare serioasă la adresa multor producători cu o vastă experienţă.
„Dacă ei au reuşit să o facă, de ce n-am reuşi şi noi” par să îşi fi spus americanii, vizibil jenaţi de realizarea indienilor.
Noul proiect pornit de General Motors are ca termen limită anul 2011, moment în care maşina ieftină va intra în producţia de serie.
Modelul de 2.800 de dolari va fi destinat doar pieţelor din India şi China, pieţe cu un potenţial uriaş pentru segmentul low-cost.
General Motors va dezvolta viitorul vehicul în colaborare cu producătorii chinezi SAIC şi Wuling Automobile, unul dintre aceştia urmând să asigure şi operaţiunile de asamblare.
Şefii concernului american pot opta fie pentru platformă globală derivată din actualul Chevrolet Spark/Matiz sau o platformă nouă, realizată integral în China, ceea ce ar salva costuri de fabricaţie preţioase.