Audi a înfipt steagul pe tărâmul super-sportivelor. Odată intrat în războiul cailor putere, germanii trebuie să dovedească lumii că este capabil să ducă lupta până la capăt şi că prezenţa lor aici nu este doar o simplă întâmplare. Audi ar comite o greşeală de neiertat dacă l-ar lăsa „singur” pe splendidul R8. Succesul de care se bucură acum modelul de performanţă trebuie exploatat şi altfel, lucru sesizat de mai marii brandului premium.
Logica ne spune că un bolid de serie, excludem aici automobile tunate, nu poate fi decât în două feluri: coupe şi roadster. Cum varianta R8 coupe a intrat de anul trecut în pâine, versiunea soră, respectiv R8 cabriolet sport, va deveni realitate.
Din 2009, modelul Audi va intra în producţia de serie şi, tot în acel an, va fi trimis să-şi etaleze performanţele pe şosea. În prezent, se lucrează la dezvoltarea a două prototipuri: unul din metal, care va lua calea testelor, în timp ce al doilea, realizat din argilă, urmează să fie trecut prin mâinile designerului.
Diferenţe estetice vor exista, ne asigură inginerii Audi, însă vor fi imperceptibile. Cea mai vizibilă va fi la acoperişul pliabil, realizat din metal, care impune o serie de modificări specifice decapotabilelor. Dacă, în urmă cu ceva timp, se afirma că modelul deschis R8 va fi de fapt un model cu plafon pliabil din două piese de tip Targa, în momentul de faţă se studiază şi posibilitatea de a construi un cabriolet în toată puterea cuvântului.
Conform unor oficiali ce lucrează la departamentul de dezvoltare, Audi va lansa în toamna anului viitor versiunea cabrio a sportivei R8. Decapotabila îşi va face debutul la Salonul Auto de la Paris şi va păstra caracteristicile de design şi o greutate destul de apropiată modelului din care derivă: 4.40 metri lungime şi 1.30 metri înălţime, 1700 kg. Propulsia este încă o necunoscută, dar există mai multe opţiuni: V8 de 420 cai putere şi unitatea V10 de 500 cai putere, ambele pe benzină, sau un turbodiesel V12 de 600 de cai putere.
Nici numele decapotabilei R8 nu este definitivat. Cel mai probabil se va numi R8 Targa, dacă va fi adoptată configuraţia plafonului, dar nici R8 Cabrio sau Spyder nu sunt excluse. Decapotabila R8 va fi fabricată la aceeaşi uzină din Neckarsulm, unde Audi a investit nu mai puţin de 28 de milioane de euro pentru dezvoltarea şi producţia versiunii R8 coupe. Roadsterul va intra pe piaţă la un preţ de pornire ce ar putea ajunge la 120-130.000 de euro.