Fiat a declanşat involuntar 500-mania. Tot ce are de făcut este să o menţină vie şi fierbinte, precum flacăra olimpică.
După ce oficial şi-au prezentat şi versiunea de performanţă 500 Abarth, torinezii au lăsat să se înţeleagă un lucru: „aceasta nu va fi ultima noastră ofertă”.
Zvonuri privitoare la un model cabrio sunt de ceva timp pe piaţă şi, de voie, de nevoie, unii oficiali au recunoscut că decapotabila este în atenţia inginerilor.
Într-o gamă formată din două modele adresate unui segment destul de restrâns de clienţi este logică introducerea unei versiuni de volum, iar aceasta nu poate fi decât un break.
Într-adevăr, Fiat intenţionează să lanseze 500 break, ceea ce ar fi o reeditare a unui succes de durată, în trecut buburuza italiană având parte de o astfel de variantă de caroserie denumită Giardiniera.
Apariţia unui astfel de model este încurajată de modelul Mini Clubman, britanicul care a spart tiparele şi tradiţia în clasa mini. Italienii nu suflă o vorbă despre noul lor proiect, aşa că este greu de spus ce surprize ne va rezerva viitorul.
Cert este că portbagjul versiunii de familie 500 va fi mult mai spaţios decât la actualul model, motorizările vor fi în mare aceleaşi, versiune de bază-unitate de 1.2 litri de 69 de cai putere.
După toate probabilităţile, în calendarul lansărilor, 500 break va fi poziţionat în dreptul anului 2010, după ce modele ca Lancia Ypsilon şi Ferrari Dino vor debuta în Europa.
Se pare că versiunea break se va numi tot 500 Giardiniera ca şi vechiul model fabricat între 1960 şi 1977.
( 7 apr 2008, 10:30:58
Fiat 500 e in primul rand pentru nostalgici iar in al doilea rand mini-familii sau maxi-familii e o expresie non-gramaticala(sic!). Familia exista ca entitate sau nu, nu poate fi decat mare sau mica, in nici un caz "mini" care inseamna cu totul altceva!