Seat ne face o surpriză plăcută în toiul primăverii. Cu o lună şi jumătate înainte de premiera mondială a noului Ibiza, ce va avea loc pe 23 mai, la Salonul Auto de la Madrid, producătorul iberic dezvăluie noua generaţie, ce va sosi la concesionari din vara acestui an.
Ibiza este un model de o importanţă crucială pentru Seat, care poate readuce fabricantul spaniol în topul primilor trei producători de automobile de clasă mică, unul din cele mai prolifice segmente.
Cel mai bine vândut automobil Seat, construit pe platforma viitorului Volkswagen Polo, conferă un plus de stabilitate, confort şi standard ridicat în domeniul securităţii pasagerilor.
Vor fi lansate versiuni de caroserie cu 3 şi 5 uşi, dar şi apreciatele variante sportive FR şi Cupra, prevăzute să se alăture familiei de modele Ibiza începând din 2009.
Versiunea cu 5 uşi are 4,05 metri lungime, 1,69 metri lăţime, 1,44 metri înălţime, şi 2,49 metri ampatament, valori ceva mai mari decât la vechea generaţie, aflată încă în circulaţie.
Gama de motorizări include şase propulsoare, grupate egal: trei pe benzină 1.2 litri/70 CP, 1.4litri/85 CP, 1.6 litri/105 CP şi trei diesel, 1.4 TDI/80 CP, 1.9 TDI de 90 şi 105 CP.
Noua Ibiza, construită în proporţie de 95% din materiale reciclabile, derivă din conceptul Bocanegra, prezentat în martie, la Geneva.
Mezinul familiei Seat dispune de un portbagaj cu o capacitate de 292 de litri şi va fi asamblat la uzina din Martorell.
Noua Ibiza va fi comercializată în România începând cu a doua jumătate a lunii iunie, mai întâi în versiunea de caroserie cu 5 uşi. Producătorul spaniol nu a precizat când va fi disponibilă şi Ibiza în 3 uşi.
Anul trecut, în România s-au vândut peste 1.950 de Seat Ibiza, cu 21% mai mult decât în 2006.