Mercedes şi SLR nu a fost un tandem de succes.
Lansat în 2003 supercarul, în versiune coupe, de peste 400.000 de euro, unul din puţinele exemplare în stare să pulverizeze Porsche Carrera GT şi Ferrari Enzo, nu s-a ridicat niciodată la aşteptările producătorului.
Evoluţia greoaie a vânzărilor dar şi parteneriatul cu McLaren care expiră în 2009 i-au silit pe şefii de la Mercedes să ia o decizie radicală şi definitivă: SLR va fi scos din producţie.
Vorbim despre versiunea Roadster, ultimul supravieţuitor din gama SLR, după ce varianta coupe a fost mazilită la sfârşitul anului 2007.
Este o veste proastă pentru cei care au visat să privească lumea la peste 330 de kilometri pe oră, viteza maximă atinsă de bolidul german.
SLR Roadster este introdus pe piaţă în septembrie 2007 şi dispune de acelaşi motor V8 de 5.4 litri ce produce 626 cai putere la 6.500 rpm şi un cuplu motor maxim de 728 Nm între 3.250 şi 5.000 rpm.
Din păcate, performanţele de top nu au avut ecou şi în vânzări, capitol la care SLR a fost codaş. Mercedes plănuia să comercializeze anul între 400 şi 500 de unităţi, însă volumul vânzărilor nu a depăşit niciodată 300 de exemplare, cea mai bună performanţă fiind obţinută anul trecut când au fost livrate 275 de modele.
Automobilul supersport este primul model cu o caroserie construită integral din carbon, o capodoperă inginerească inspirată din tumultuoasa lume a Formulei 1. SLR este rodul colaborării dintre Mercedes şi McLaren Automotive.
Asamblat la Centrul Tehnologic din Woking, Anglia, supercarul de două locuri dispune de un propulsor central, cuplat la cea mai rapidă transmisie automată din lume (pentru maşinile de serie). SLR este acronimul de la „Sport, Leicht, Rennsport”. Mercedes şi McLaren nu vor mai colabora decât în Formula 1, iar în ceea ce priveşte maşinile de serie fiecare a anunţat că lucrează la un nou supercar.