Ford este ultimul venit în clubul restrâns al maşinilor globale. Fiesta a fost ales promotorul şi purtătorul de cuvânt al automobilului universal, care nu cunoaşte bariere, croit pe un singur filon stilistic pentru toată lumea. După ce a binecuvântat noua generaţie, concernul american este pe cale de a spune un „da” hotărât unei noi versiuni în gama Fiesta, programată să apară în anul 2010.
Pe masa oficialilor Ford se creionează portretul robot al unui model de performanţă ce se va numi RS, şi care va primi aceeaşi etichetă de maşină globală. Noua versiune va beneficia de o motorizare turbo de 1.6 litri ce va produce 200 de cai putere trimişi doar punţii faţă. Unitatea derivă din propulsorul turbo cu patru cilindri al viitorului Fiesta ST plănuit să debuteze cu un an înaintea apariţiei sălbaticului Fiesta RS, adică în 2009.
Din punct de vedere tehnic, în meniu vor mai figura suspensii rigide, cutie semiautomată cu dublu ambreiaj şi sistem de direcţie servo-asistat.
Exteriorul va fi individualizat de un kit sportiv pentru caroserie cu apendice aerodinamice la spoiler şi jante din aliaj de dimensiuni mari.
Performanţele vor fi demne de sectorul sportivelor cu tupeu din clasa B. Capabil să aibă un demaraj de la 0-100 de km/h în 6.0 secunde şi o viteză de top de peste 225 km/h, modelul subcompact se bate corp la corp cu Honda Civic Type-R, Opel Corsa OPC şi Renault Clio Renaultsport 197.