Subaru poate umple câteva stadioane dacă este să adune toţi fanii versiunilor de competiţie WRX Sti.
Adevărate ogive, modelele constructorului japonez sunt alegerea perfectă pentru cel care nu vrea să-şi sece contul de bani de dragul unui supercar, când foarte bine poţi să dai clasă granzilor chiar şi cu o compactă de talia renumitei Impreza.
Ultima versiune de concurs WRX Sti „ajunsă în stradă” este dotată cu toate cele necesare unei competiţii în motorsport, pe străzile publice compactul model japonez fiind un adevărat „pericol public”.
WRX Sti foloseşte un motor cu turbo-compresor ce lucrează la adevăratele sale posibilităţi când cuplul torsional atinge 422 Nm la 4.400 rotaţii pe minut.
Propulsorul cu patru cilindri de factură boxer dezvoltă 208 cai putere la 6.400 rpm. Viteza maximă şi demarajul nu au fost comunicate dar ne aşteptăm la valori net superioare vechiului bolid.
Exteriorul este complet renovat, cu o aerodinamică superioară. Modelul prezintă aripi proeminente, iar capota şi grila motorului accentuează nota de agresivitate a părţii frontale. Blocurile optice întreţin noul aspect dinamic imprimat tuturor versiunilor Impreza. Spatele beneficiază de aportul unui spoiler montat pe secţiunea finală a acoperişului.
Tracţiunea se realizează integral şi reprezintă o evoluţie a fostului sistem 4x4 ce păstrează aceleaşi caracteristici de randament. WRX Sti a fost dezvoltată în cadrul uzinei Ota din Japonia, aceleaşi loc unde se va asambla şi sportiva compactă. Subaru produce această serie de maşini ultra-performante din 1992, experienţa acumulată în motorsport fiind un real ajutor la prepararea noului Impreza WRX Sti, maşina concurează acum în Campionatul Mondial de Raliuri.