Lamborghini joacă în superliga puternicilor bolizi dotaţi cu sute de cai putere.
Într-un astfel de „campionat”, extrem de dur, nu există loc de sentimente, nici măcar pentru cei mai medaliaţi.
Cu adâncă tristeţe în suflet „suporterii” au aflat că fenomenalul Gallardo Superleggera va închina steagul.
Prezentat în martie 2007 la Geneva şi comercializat din luna iunie, modelul de performanţă avea ca ţintă noul Ferrari F430 Scuderia. Lansată special pentru a resuscita vânzările modelului Gallardo, versiunea Superleggera era capabilă să ofere prestaţii deloc neglijabile: demaraj 0-100 km/h în 3,7 secunde şi viteză de vârf de 315 km/h. Mai sprintenă şi uşoară cu 70 de kilograme decât vehiculul din care deriva, noua sportivă dispunea şi de un motor mai puternic, ce genera 530 de cai putere, cu 10 CP mai mult, destui cât să păteze cartea de vizită a excelentului Gallardo.
Cuplul motor de 510 Nm era suficient pentru a lasă impresia că cele 1.369 de kilograme ale maşinii sunt ca un pai. Supperleggera se lăuda cu un propulsor echipat cu dispozitiv ECU (unitate de control electronic) optimizat, interiorul îmbrăcat în fibră de carbon şi eşapament realizat din materiale uşoare.
Despărţirea fulgerătoare de Gallardo Superleggera este cauzată de apariţia noului Gallardo LP560-4, dezvăluit la începutul acestei luni. Lamborghini a anunţat că pe 28 martie a oprit producţia versiunii de vârf Superleggera. Mai devreme sau mai târziu, retragerea automobilului de performanţă oricum s-ar fi petrecut, deoarece el a fost conceput ca o ediţie limitată, un model exclusivist, adresat adevăraţilor cunoscători ai spiritului Lamborghini.
La uzina din Sant' Agata Bolognese au fost produse în total 172 de exemplare, din care 10 albe, 34 gri, 37 negre, 45 galbene şi 46 portocalii. Noul rege, Gallardo LP560-4, deţine un motor de 552 de cai putere, accelerează de la 0 la 100 de kilometri pe oră în 3,7 secunde şi poate atinge o viteză maximă de 325km/h.