Smart este una din cele trei rădăcini ale concernului Daimler. Este divizia de automobile mini care au împânzit Europa în anul 1997. Patima pentru maşina de numai 2,5 metri lungime s-a stins destul de repede. În 2003 vânzările au scăzut dramatic iar necazurile au început să vină unul după altul. Daimler raporta în 2006 pierderi de peste 4 miliarde de euro de pe urma acestui „bob” de maşină.
Cu toate că meşterii din spatele proiectului s-au chinuit din răsputeri să-l facă atractiv, Smart pierduse deja şi ultima speranţă de a reveni la gloria primilor ani. Dar în timp ce europenii i-au întors spatele, americanii au început să rezerve un loc pe lista de credite şi pentru maşinuţa de două locuri Smart ForTwo. Preţul tot mai mare al combustibililor i-a făcut pe yankei să pună altfel problema, să fie mai ponderaţi în ceea ce priveşte consumul.
Se pare că nu puţini sunt cei care au deschis ochii. Asta explică explozia de vânzări la micul Smart ForTwo care totalizează 25.000 de unităţi vândute pe piaţa americană.
Daimler anunţă că deşi livrările par să fie paralizate din cauza numărului foarte mare de cereri, iar producătorul incapabil să reducă perioada de livrare, oficialii mărcii susţin că pe stoc mai sunt încă 15.000 de bucăţi gata să ia calea Americii.
În prezent, citadina se vinde printr-o reţea de dealeri ce numără doar 67 de concesionari din 74 cât a prevăzut concernul german. Debutul noului Smart ForTwo în Statele Unite a fost un succes extraordinar. Spre exemplu în California, ultimii clienţi înscrişi au de aşteptat 12 luni până când le va sosi mult dorita maşină. Conform Daimler, numărul actual de comenzi asigură producţia integrală pe următorii doi ani.