Audi lucrează cu motoarele turate la maximum. Ritmul intens şi munca asiduă sunt singurele căi prin care nemţii îşi văd principalul obiectiv dus la îndeplinire. Anul 2015 este punctul terminus pentru producătorul din Ingolstadt când, după estimările sale, va deveni liderul mondial în clasa premium. Mai sunt 7 ani până atunci dar creşterile se simt în toate sectoarele.
Pentru moment, mecanismul care propulsează Audi în elita constructorilor de automobile de lux funcţionează ca uns. Spre exemplu, producţia de modele atinge un nivel record în ultimii ani.
Aşa se face că a doua generaţie A3 a avut nevoie de patru ani şi jumătate pentru a depăşi un milion de modele fabricate la uzina din Ingolstadt. În prezent, aici sunt asamblate zilnic 800 de bucăţi ce urmează a fi livrate clienţilor din lumea întreagă.
Modelul aniversar A3, din actuala serie, este o versiune Sportback echipată cu motorul turbodiesel de 2.0 litri ce dezvoltă 140 de cai putere.
Fabricarea maşinii cu nr. 1.000.000 a permis un moment de respiro pentru angajaţii uzinei, suficient pentru o scurtă şedinţă foto cu modelul sărbătorit.
Prima generaţie produsă între 1996 şi 2003 s-a vândut în 1,9 milioane de exemplare. Audi a introdus noua serie în 2003, operaţiunile de producţie începând în luna iunie pentru versiunea compactă în trei uşi, în anul 2004 la versiunea cu cinci uşi denumită A3 Sportback, produsă din 2007 şi la uzina din Bruxelles. Pe listă a urmat A3 cabrio prezentat anul trecut.
A3 face parte din clasa supermini şi este principalul rival pentru BMW Seria 1. Este un model ce se înfruptă din platforma Volkswagen A pe care mai sunt construite VW Golf şi Touran, Audi TT şi Seat Leon.