BMW a sunat adunarea în bazele sale din Europa pentru a pune pe picioare un nou proiect la care va participa o echipă de ingineri de top formată din specialişti în design, mecanică şi aerodinamică.
Şefii companiei din Munchen plănuiesc lansarea unui vehicul de performanţă destinat să calce în picioare revelaţia Audi R8. Misterul legat de acest automobil a fost parţial dezvăluit. Chiar dacă informaţiile au parvenit prin spatele uşilor închise, răspândacii au strecurat un mănunchi de informaţii preţioase ce relevă căteva din trăsăturile de bază ale viitorului vârf de gamă. Există trei lucruri care deja sunt bătute în cuie: platforma pe care va fi dezvoltată sportiva BMW, momentul apariţiei şi responsabilii proiectului.
Viitorul supercar va utiliza componente de la următoarea generaţie a Seriei 6, care la rândul său preia mecanica Seriei 5. Cu alte cuvinte bolidul BMW va fi echipat cu diferenţiale active şi un set de suspensii magnetice cuplate cu amortizoare sportive. Interesant este nemţii vor pune în meniu şi noua generaţie a sistemului de tracţiune integrală xDrive ce va gestiona inteligent cuplul torsional. Este cel puţin surprinzătoare decizia lor, cunoscut fiind faptul că bavarezii sunt foarte stricţi în privinţa tracţiunii, ei fiind adepţii tracţiunii spate. Nu vor lipsi accesoriile din fibră de carbon, jantele cromate şi trasmisia automată cu opt trepte de tipul M DKG. Propulsia va fi asigurată pentru început de un agregat pe benzină V10 cu supraalimentare dublă ce va furniza peste 620 de cai putere şi o viteză maximă estimată la 400 km/h.
Designul va fi piatra de încercare pentru echipa de performeri care trebuie să coreleze performanţa şi estetica specifică maşinilor BMW cu supleţea unui supercar. Linia de design nu va reprezenta un punct de cotitură în designul mărcii, ci se va încadra în tendinţele impuse de CS Concept. Responsabilii proiectului, o echipă mixtă formată din angajaţii diviziei interne de tuning şi performaţă M, ingineri de Formula 1 şi de la alte secţii de elită, au la dispoziţie trei ani pentru a duce la bun sfârşit planul primului supercar BMW. Liderul mondial în segmentul premium, rămâne aşadar în postura de spectator la succesul sportivei Audi R8 până în anul 2012 când va fi intra în producţia de serie. Mai marii companiei nu sunt încă decişi asupra numelui ce-l va purta noul model. Cea mai vehiculată denumire este Seria 9, însă pe lista de propuneri se află şi două coduri: C respectiv R. Actualmente în „alfabetul” mărcii germane există doar litera Z atribută maşinilor sportive coupe şi roadster de mici dimensiuni şi litera X ce revine clasei de modele SUV. Se aude că Seria 9 va fi cel mai scump BMW fabricat vreodată. Preţul versiunii de vârf se va ridica la 300.000 de euro.