Ford atacă cu toată forţa piaţa maşinilor crossover. Kuga, un derivat direct al conceptului Iosis X, dezvăluit în 2006 la Paris, va intra pe segmentul ocupat de Toyota RAV4 şi Hyundai Santa Fe.
Noul model va pune serioase problele şi noilor veniţi în clasa SUV-urilor medii: Citroen C-Crosser, Peugeot 4008 şi Volkswagen Tiguan. Comparativ cu prototipul Kuga, versiunea finală a suferit o singură modificare majoră în zona ultimului montant şi a liniei finale a acoperişului care nu mai este la fel de sportivă, înclinată, facilitând astfel un spaţiu mai mare şi confort superior pasagerilor din spate.
Dezvoltat pe aceeaşi platformă cu Focus şi monovolumul C-Max, proaspătul crossover vine echipat cu o transmisie manuală în 6 trepte şi o gamă de patru propulsoare Duratec şi Duratorq cu valori cuprinse 125 şi 140 CP.
Clienţii vor putea opta pentru versiuni cu tracţiune faţă dar şi integrală nepermanentă 4WD.
Interiorul este realizat la parametrii calitativi întâlniţi la Ford Mondeo iar aspectul exterior păstrează limbajul „kinetic” inaugurat de S-Max. Constituţia atletică a compactului Kuga atestă caracter energic, sportiv şi ţinută dinamică.
În echiparea de top, Kuga va beneficia de jante de 19 inch, tapiţerie din piele, sisteme audio premium şi acoperiş panoramic. La capitolul securitate vor fi incluse sisteme de top, precum ABS, ESP, EBD (Electronic Brakeforce Distribution) şi ARM (Anti Rollover Mitigation).
La interior se va regăsi de un ecran de 7 inch, pentru sistemul de navigaţie sau camera video folosită la parcare.
Producţia noului Kuga a demarat la începutul acestui an la uzina Saarlouis din Germania. Debutul comercial este prevăzut pentru jumătatea acestui an.