Volkswagen nu se grăbeşte să înlocuiască actuala serie Polo. Nu are nici un motiv serios să o facă. Interesul constant arătat de consumatori pentru micul autoturism relaxează eventualele decizii pripite luate sub presiune.
Dar activitatea actualului model nu va dura la nesfârşit. În iunie 2009 va intra în acţiune noua generaţie, cea de-a cincea, despre care Volkswagen s-a decis să ne vorbească.
Viitorul Polo va păstra tema unui automobil ce se doreşte a fi clasic, tradiţionalist dar adaptat perfect filozofiilor moderne. Aşadar, nimic senzaţional şi extraordinar în design, dar marea revoluţie se petrece în cadrul tehnic. Polo va fi primul model din clasa B echipat cu o transmisie automată cu dublu ambreiaj în 7 rapoarte. Motoarele, axate pe scăderea emisiilor de gaze concomitent cu creşterea semnificativă a puterii, vor respecta normele Euro 5. Gama va fi formată din trei unităţi diesel de 75, 90 şi 105 cai putere la care s-ar putea adăuga o versiune de vârf de 135 CP pentru modelul Polo GTI. Familia benzinelor începe cu agregatele de 1,2 litri de 60/ 70 cai putere şi continuă cu unităţile 1,4 litri de 85 CP, 1,2 litri biturbo de 105 CP şi impresionantul propulsor de 1,6 litri şi 170 CP.
Estetica viitorului Polo se va apropia de linia lui Golf 5. Blocurile optice, grila motor şi acoperişul înalt sunt elementele care fac trimitere directă la stilul popularului Golf.
Construit pe o platformă modernă, Polo 5 va beneficia de aportul unor dotări în premieră pentru clasa mini: direcţie asistată hidraulic, discuri de frână pe ambele punţi, suspensii multi-link.
Sunt plănuite patru versiuni de caroserie: compactă, coupe-cabrio, van pentru Europa şi sedan pentru China.
(20 mar 2008, 10:47:06