Opel se desparte de Vectra. Este un lucru cunoscut de toată lumea. Ceea ce nu se ştia era momentul divorţului.
Producătorul din Rüsselsheim a anunţat că în vara acestui an îşi va încheia socotelile cu familia de modele Vectra. Tot atunci, Opel va introduce noua gama denumită Insignia.
„Mariajul” va fi oficializat pe data de 2 iulie 2008, în cadrul Salonului Auto la Londra.
Germanii declarau în urmă cu un an că următoarea generaţie Vectra se va numi Insignia, întocmai conceptului prezentat în toamna lui 2003 la Frankfurt.
Aşadar, adio, Vectra!, bun venit, Insignia!
Noua maşină care va ocupa locul vacant lăsat de Vectra promite o schimbare radicală a atitudinii.
Fie că vorbim de design, tehnologie sau prestaţii, Insignia va consemna începutul unei noi ere pentru Opel.
Automobilul va fi asamblat în Germania şi se bazează pe o platformă restructurată, ce va permite o creştere semnificativă în dimensiuni a lungimii şi lăţimii la 4,75 metri respectiv 1,86 m.
Iniţial, Insignia va avea în echipare propulsoare cu valori cuprinse între 115 şi 220 de cai putere, iar ceva mai târziu va sosi şi ediţia preparată de OPC (Opel Performance Center), dotată cu un agregat V6, ce va dezvolta 300 CP.
Mai întâi se va comercializa versiunea sedan, începând cu octombrie 2008, urmată la un scurt interval de timp de modelul limuzină în 5 uşi, apoi în 2009 de varianta break.
Insignia va constitui punctul de plecare al coupe-ului Calibra ce va reveni în 2011.
Conform declaraţiilor de ultimă oră făcute de Alain Visser, directorul de marketing al General Motors Europa, viitorul Insignia se va inspira puternic din formele mature ale conceptului GTC.
Opel a devenit un jucător important pe piaţa sedanurilor medii încă din 1970 când se lansa Ascona, vândută în 4.4 milioane de unităţi. Tradiţia a continuat în 1988 cu Vectra (5.5 milioane de unităţi) iar din 2008 ştafeta va fi preluată de Insignia.