Lancia a aşteptat cu nerăbdare să ajungă la Geneva. Aici, italienii au dezvăluit mult trâmbiţata relansare a modelului Delta.
O legendă a renăscut pentru ca generaţiile de azi să guste din savoarea trecutului glorios.
Aceasta este arma care poate face din Lancia un adversar de temut ce intră în ringul celebrilor Astra, Golf şi Focus.
Noua generaţie a fost aşteptată cu un interes deosebit, maşina supermini fiind considerată revelaţia momentului în ceea ce priveşte mixul dintre impactul designului şi tehnologie.
Delta 2008 este construit pe baza structurii conceptului Delta HPE, prezentat în 2006 la Paris, vehiculul de uzină păstrând de la versiunea prototip caracteristicile estetice, cât şi dimensiunile sale, 4,5 metri lungime, 1,5 metri înălţime, 1,8 metri lăţime şi 2,7 metri ampatament.
Este unul din puţinele automobile ce a menţinut intactă moştenirea genetică a unui prototip, formele fluide ale celei de a treia generaţii preluând în totalitate elemente conceptului Delta HPE.
Noul model se bazează pe platforma mecanică a lui Fiat Bravo, dar dispune de un interior mai spaţios şi luxos cu materiale mult mai calitative, modelul italian fiind capabil să atace Audi A3.
Motoarele vor avea puteri cuprinse între 120 şi 200 CP.
Lancia a vândut timp de 25 de ani hatchback-ul Delta, producţia fiind oprită în anul 1994. Pe perioada celor două decenii şi jumătate, automobilul a câştigat şase titluri consecutive în Campionatul Mondial de Raliuri, iar în 1980 a fost votată Maşina Anului în Europa.