Peugeot a bătut moneda pe 308. A fost modelul vedetă la Geneva care a dominat spaţiul de expoziţie. Trei modele purtătoare ale codului numeric 308 au strălucit în lumina reflectoarelor: versiunea de familie 308 SW (break), versiunea coupe sport 308 RC Z şi versiunea hatch sport 308 GT.
Ultima dintre acestea a reprezentat o premieră absolută, destinată special pieţei europene.
Comparativ cu maşina din care derivă, 308 GT vine cu modificări importante la trenul de rulare, spoilerul faţă şi spate şi garda la sol, ce se impun unui automobil care emite pretenţii în segmentul sportivelor.
Interiorul abundă în elementele de natură sportivă: pedalierul, schimbătorul de viteze din aluminiu, instrumentarul de bord, volanul cu un design nou, completează perfect natura sportivă a maşinii.
Peugeot a echipat noua sportivă compactă cu un motor de origine BMW ce dezvoltă 175 de cai putere la 6000 rpm, transmite un cuplul motor maxim de 263 Nm disponibili de la 1600 rpm, doar punţii faţă.
Modelul 308 GT accelerează de la 0 la 100 km/h în 8,3 sec şi atinge viteza de top de 225 km/h. Unitatea de 1.6 litri pe benzină, dezvoltată în comun de Peugeot şi BMW, doar punţii faţă este disponibilă în prezent pe versiunile de performanţă 207 GTI dar şi la Mini Cooper S.
Propulsorul este cuplat la cutie manuală în 6 rapoarte, demultiplicată pentru a răspunde pe măsura unui stil de condus agresiv.
Numărul de cai putere dar şi ţinuta sportiva care impune sprinturi rapide, la un regim ridicat de turaţii, nu au transformat motorul într-un inamic al mediului. Peugeot susţine că emisiile de gaze nu depăşesc 180 g/km de dioxid de carbon, valoare foarte bună, dacă o raportăm la modelele cuminţi din gama producătorului francez. Spre exemplu, motorul supraalimentat de 1,6 litri poluează cu 10% mai puţin decât un model obişnuit Peugeot, echipat cu un motor de litraj mai mare, 2.0 litri.
Consumul se menţine în limite mai mult decât rezonabile, respectiv 6,3 litri/100 de km în ciclu combinat.
Pe piaţă, 308 GT va concura VW Golf GTI, Ford Focus ST, Opel Astra OPC, vehicule echipate cu motoare mult mai puternice.
Peugeot va comercializa noul model sportiv din luna aprilie 2008.
(11 mar 2008, 11:56:21
Un peugeot 107 a fost proiectat intr-un autobuz aflat in statie si soferita din masina a iesit prin parbriz. Si desi masina era varza nu s-au deschis airbagurile.
Macar atat domnilor constructori!