Skoda a avut cu ce să se laude la Geneva. Pe lângă versiunile de serie şi linia de vehicule ecologice Greenline cunoscute încă din toamna anului trecut, familia de modele este împrospătată de apariţia celei de a doua generaţii Superb. Nava amiral a gamei Skoda emite pretenţii serioase în segmentul berlinelor din clasa D, oferind imaginea unui vehicul care tinde spre perfecţiunea detaliilor, fără compromisuri în privinţa spaţiului interior şi cu o dinamică impecabilă. Superb creează şi impune noi standarde, apropiindu-se foarte mult de graniţa teritoriului premium. Îmbucurător este faptul că Superb nu mai este satelitul celebrului Passat deşi, dacă ne gândim la motorizări şi alte câteva componente mai mărunte, modelul cehesc este încă dependent de fratele teuton.
Cu un design complet nou, interior elegant şi o platetă de motorizări diversă, Superb are foarte mari şanse de a dejuca planurile principalilor jucători Passat, Mondeo, Vectra, având în vedere că toţi sunt acum pe picior de egalitate în privinţa confortului, spaţiului, volumului pentru bagaje, dimensiuni exterioare.
Comparativ cu vechea generaţie, noua limuzină Skoda a crescut cu doar 4 centrimetri în lungime, măsurând acum 4.84 metri, şi cu 5 centrimetri în lăţime, până la 1.82 metri.
Notabilă este şi capacitatea de încărcare a portbagajului, 565 de litri în standard, şi care poate creşte la 1670 de litri, când scaunele din spate sunt rabatate. Bună este şi oferta de motorizări, compusă din şase agregate împărţite egal, trei benzină, trei diesel. Propulsia de bază este unitatea de 1.4 litri TSI de 125 cai putere, consum mediu 6,6 l/100 km, urmează 1.8 litri TSI de 160 CP consum mediu 7,6 l/100 km şi puternicul 3.6 litri FSI V6 de 260 cai putere, consum peste 10,1 l/100 km. În dreptul motoarelor TDI, regăsim clasicul 1.9 litri de 105 CP consum 5,7 l/100 km şi două unităţi de 2.0 litri common-rail de 140 cai putere, consum 5,9 l/100 km şi 170 CP cu un consum de 6,0 l/100 km. Vor fi disponibile trei niveluri de echipare Comfort, Ambition şi Elegance, cu dotări standard destul de bogate şi opţionale foarte interesante: dispozitiv de navigaţie cu hard-disk de 30 GB, sistemul inovativ AFS (Advanced Frontlight System faruri adaptive, cu tehnologie bi-xenon, sistemul inteligent de iluminare a drumului în funcţie de viteza de deplasare), ASR (reglarea forţei de tracţiune), la care se adaugă nelipsitele sisteme de siguranţă activă ABS şi ESP.
(11 mar 2008, 10:39:46