Volkswagen a avut destule de arătat la Geneva. Dintre toate vedetele prezente la eveniment, Scirocco s-a detaşat de restul noilor sosiţi, Passat CC sau Golf TDI Hybrid. În lipsa mult aşteptatului Golf 6, model anunţat pentru Geneva, dar evaporat din planul politic şi interesele VW în lume, legendarul Scirocco este magnetul în jurul căruia a gravitat toată mass-media.
În urmă cu exact 34 de ani, tot la Geneva, se lansa prima generaţie Scirocco, iar după mai bine de un deceniu şi jumătate de la producţia ultimului exemplar, sportivul coupe se întoarce în forţă, încărcat de gloria trecutului. Prezenţa conceptului IROC a reiterat dorinţa celor de la Volkswagen de a pune pe picioare un automobil dorit de generaţia tânără, care nu regăsea în Golf exotismul şi performanţa pură. Acum, fanii mărcii germane dar mai ales cei ai modelului în sine pot jubila. Aşteptarea s-a încheiat, Scirocco a sosit!
Este a treia generaţie care promite să să fie extrem de competitiv în segmentul său. Echipat cu un şasiu adaptiv şi o transmisie DSG cu 7 trepte, coupe-ul sportiv din Wolfsburg este născut pentru a face spectacol pe drumurile publice.
Scirocco, model cu o caroserie în două uşi, va oferi patru locuri la interior şi o paletă de propulsoare TDI şi TSI, care produc între 122 CP şi 200 cai putere. Astfel, gama benzinelor va fi formată din trei unităţi TSI de 122, 160 şi 200 CP, iar la capitolul motoare economice se oferă un diesel de 140 de cai putere care furnizează un cuplu maxim de 320 Nm/1.750 rpm. Demarajul se execută în 9.3 secunde, iar viteza de top atinge 207 km/h. Versiunea diesel are un consum mixt de doar 5,4 l/100 km.
Partea de transmisie este asigurată de o cutie manuală cu 6 trepte sau, opţional, o cutie cu dublu ambreiaj DSG cu 7 rapoarte.
Noul VW Scirocco va fi lansat la sfârşitul lunii august, la un preţ de pornire de 21.750 de euro în Germania.
( 6 mar 2008, 11:40:21