Land Rover a făcut valuri. Prezenţa conceptului LRX este semnalul care anunţă schimbări importante care vor face ca brandul dedicat în exclusivitate maşinilor 4x4 să nu mai fie perceput şi asimilat imaginii de constructor cu idei conservatoare.
Britanicii au adus la Geneva noul lor SUV-coupe care foloseşte structura apreciatului Land Rover Freelander 2, dar are nobleţea şi puritatea modelelor germane. Cu toate că LRX a avut premiera în ianuarie la Detroit, prototipul a suscitat un interes viu din partea jurnaliştilor. Pentru debutul european, Land Rover a ales să aducă un vehicul de culoare neagră, spre deosebire de salonul american, unde a fost expus unul de culoare albă. Chiar dacă acesta poate fi interpretat ca un mesaj subtil, cert este că în ceea ce priveşte conceptul nu există noutăţi majore.
LRX va deveni model de serie însă nu se ştie precis când anume va fi lansat, în schimb, putem enumera concurenţii care vor înfrunta atacurile acestui crossover cu aromă de coupe. Ţinta directă va fi sectorul premium BMW X3, Mercedes GLK, Lexus RX şi viitorul Audi Q5, chiar dacă Land Rover LRX va fi un 4x4 autentic, cu un comportament exemplar pe asfalt şi în teren accidentat mulţumită sistemului Terrain Response şi a tracţiunii integrale inteligente.
Conceptul este descris ca un cross-coupé ce va extinde aria de influenţă a Land Rover. Cu toate că este mai mic decât Freelander 2, noul LRX a fost conceput după tipicul unei maşini premium, pentru a atrage clienţi noi în sectorul de lux – în special pentru cei care vor să beneficieze de avantajele unui model 4x4, oferite într-un pachet mult mai compact.
Noul SUV, construit din materiale reciclabile, favorizează reducerea consumului şi implicit a emisiilor. Mai mult decât atât, în traficul urban şoferul are posibilitatea de a conduce modelul în modul „eco”, fără a face risipă de carburant.
LRX se distinge de versiunea din care derivă prin faptul că umerii scurţi ai plafonului plonjează brusc pe spaţiul vitrat ce serveşte ca suport pentru acoperiş. Este mai scurt cu 7 cm şi mai scund cu 12 cm decât Freelander 2, iar garda la sol nu depăşeşte 13 cm. Dimensiunile sale, lungime 4,35 m şi înălţime de doar 1,55 metri, îl încadrează perfect pe LRX în spaţiul rezervat SUV-ului de talie medie.
„Conceptul s-a născut din pasiune pentru emblema Land Rover, dar este cu totul altceva, este relevant şi emoţionant-pentru că Land Rover nu a construit niciodată maşini obişnuite” spune Gerry McGovern, director de design. „LRX are o identitate pe care mulţi ar dori să o aibă, iar estetica exprimă perfect calităţile maşinii şi linia de design subliniază filozofia noastră de viitor”, mai adaugă McGovern.