Audi şi o maşină roşu aprins au atras toate privirile. Nu se putea întâmpla altfel dacă presa nu ar fi asistat la un moment unic în industria auto, lansarea primei supersportive cu motor diesel. În urmă cu numai douăzeci de ani era de neînchipuit ca un vehicul de performanţă să fie propulsat de un agregat diesel.
Audi face primul pas, R8 V12 TDI Le Mans, model care aduce aminte de victoriile răsunătoare obţinute de constructorul german în cursele campionatului de anduranţă Le Mans Series. Epoca modernă a segmentului supercar începe cu acest bolid ce dispune de un motor uriaş, cel mai puternic propulsor diesel din lume, o unitate de 6.0 litri cu 12 cilindri în V care îţi taie pur şi simplu respiraţia.
Noul R8 pe motorină este o uzină de cai putere, „doar” 500 la număr dar nu acesta este marele triumf al tehnologiei Audi, ci performanţele de-a dreptul covârşitoare pe care nu le întâlneşti la nici un alt diesel fabricat până astăzi.
R8 V12 TDI Le Mans este capabil să demareze în numai 4.2 secunde până la 100 de kilometri pe oră, iar viteza maximă atinsă depăşeşte 300 km/h. Totuşi, cele mai impresionate cifre din fişa tehnică sunt cele legate de cuplu motor. R8 dispune de un cuplu... fenomenal, fix 1.000 Nm livraţi din momentul în care turometrul atinge 1.750 rpm. Pentru a nu rupe ambreiajul şi transmisia, Audi a apelat la materiale speciale, utilizate şi în motorsport, care să reziste imenselor solicitări la care sunt supuse aceste componente.
Un alt motiv pentru care supercarul german merită toată consideraţia noastră este faptul că acesta respectă normele de poluare Euro 6, ceea ce demonstrează că „bestia roşie” nu este o ameninţare la adresa mediului înconjurător, date fiind emisiile de noxe foarte reduse.
În ceea priveşte construcţia sportivei pe motorină, această nu diferă foarte mult de vehiculul R8 propulsat de un V10 pe benzină. Notabilă este introducerea unui sistem de frânare gândit special pentru modelul în cauză. Astfel, discurile de frână au fost mărite, iar etrierele numără în total 24 de pistonaşe. Discurile sunt fabricate din carbon ceramic, un material folosit frecvent în industria aeronautică şi spaţială. Frânele ceramice sunt acţionate din etriere monobloc, fabricate din aluminiu, care se remarcă prin durabilitate şi rezistenţă în utilizare la temperaturi ridicate.
Audi nu a comunicat data apariţiei noului model supersport R8 V12 TDI Le Mans, dar se estimează că până anul viitor Audi îl va lansa pe pieţele cu potenţial.