Volkswagen va fi pe cai mari anul acesta, la Geneva. Aşa cum stă bine unui lider continental, producătorul din Wolfsburg va înşira o pleiadă de şase premiere mondiale, din care trei aparţin viitoarei game de modele Golf.
Pe ultima sută de metri, germanii au confirmat că vor prezenta la evenimentul din Elveţia o versiune super-economică a popularului Golf.
Este vorba de un automobil echipat cu un agregat hibrid diesel-electric, foarte atent în ceea ce priveşte consumul de carburant şi emisiile poluante. Grupul propulsor va fi format dintr-un motor diesel de trei cilindri ce produce 75 de cai putere, cuplu maxim 126 Nm la 3800 rpm, şi un motor electric de 27 de cai putere.
Modul de acţionare este foarte bine definit: când maşina se va opri în trafic la semafor sau în alte momente, motorul diesel este decuplat, iar motorul electric preia sarcina de a propulsa şi asista vehiculul şi în momentele de frânare.
Conform afirmaţiilor lansate de nemţi, Golf Hybrid va avea nevoie de doar 3.4 litri de carburant pentru a parcurge 100 de kilometri, în timp ce volumul noxelor emise în atmosferă se va situa la 89 de grame pe kilometru, un nivel record în segmentul său de acţiune.
Interesant este faptul că Volkswagen nu va folosi pe Golf Hybrid noua generaţie de acumulatoare Litiu-Ion, aşa cum procedează la ora actuală marea majoritate a producătorilor, ci un set de baterii Nichel-Metal Hidrid, montate în zona portbagajului, care, comparativ cu cele menţionate anterior, generează mai puţină energie şi sunt mai voluminoase.
Hibridul va intra în echiparea noii generaţii Golf 6, ce va fi dezvăluită mâine, 4 martie 2008.
Modelul a fost creat pentru a respecta severele norme de poluare din Statele Unite, piaţa care va atrage cei mai mulţi clienţi ai versiunii diesel-electric. Acesta va dispune de modificări tehnice similare versiunii Bluemotion, respectiv pneuri cu presiune majorată ce asigură o rezistenţă scăzută la rulare, trepte de viteză mai lungi, îmbunătăţirea aerodinamicii prin modificarea grilei motor şi a gărzii la sol.
Germanii mai spun că vehiculul în cauză va intra în producţia de serie la sfârşitul lui 2009, urmând ca în anul următor să ajungă la concesionari.
( 3 mar 2008, 11:59:15
Poate ca polueaza mai putin dar de consumat ...consuma exact la fel.
Am condus o Toyota Prius hybrid si am ramas profund dezamagit.
Consum mare (5,4% extraurban mers pana in 110km/h), demaraj greoi, tinuta de drum proasta etc. etc.
Nici nu stiu daca e chiar asa sanatos pt motorul pe benzina/diesel ca sa se tot cupleze sau decupleze in functie de cum apesi pe acceleratie.
Singurul avantaj: zgomot redus!
PS: Astept ca cei de la BMW sa scoata in urmatorii 10 ani motoare pe hidrogen. In motoarele cu explozie controlata sta puterea !!