Audi nu trebuie rugat de două ori. Proprietarii care şi-au dorit să conducă zilnic un vehicul sportiv şi deopotrivă economic pot să îşi frece palmele de bucurie.
Producătorul german vine în întâmpinarea unui val foarte mare de cereri pentru o versiune diesel a modelului TT ce se profilează a fi, încă de pe acum, un best-seller. Audi va lansa la Geneva sportivul TT echipat cu un agregat turbodiesel de 2.0 litri, capabil să satisfacă toate cerinţele legate de consum şi performanţe dinamice. Noua motorizare ce va fi introdusă pe ambele versiuni coupe şi roadster, furnizează 170 de cai putere la 4.200 rot/min, un cuplu maxim de 350 Nm disponibil la 1750 rot/min, şi o viteză de vârf la 226 de kilometri pe oră. Deşi vorbim despre un propulsor pe motorină, demarajul este foarte bun, TT diesel fiind capabil să accelereze de la 0 la 100km/h în numai 7.5 secunde. Versiunea roadster este ceva mai leneşă în privinţa demarajului, 7,6 secunde iar viteza maximă este mai mică doar cu 3 kilometri la oră, respectiv 223 km/h.
Partea care sensibilizează cel mai mult clienţii de maşini diesel este consumul de carburant, capitol la care noul coupe Audi excelează. Conform datelor declarate de producător, agregatul de 2.0 litri are un consum de 5.3 litri la 100 kilometri parcurşi pentru modelul coupe şi de 5.5 litri la 100 km pentru versiunea roadster. Lăudabil este şi faptul că unitatea diesel de pe Audi TT respectă deja normele de poluare Euro 5, valabile abia din 2011. Nivelul emisiilor poluante a fost redus până la de 140g/km. Logic, Audi TT este echipat cu tracţiune integrală permanentă, 85% din cuplu fiind distribuit punţii faţă iar 15% punţii spate. Trenul rulant va fi încălţat cu jante din aluminiu de 16 inch şi pneuri sportive iar pentru confortul maxim al pasagerilor va fi posibilă dotarea acestor sportive premium cu un set de suspensii magnetice.