Renault ştie că succesul i-a întors spatele de ceva timp, iar redresarea situaţiei nu este tocmai o bagatelă.
Ultimul an cu rezultate peste măsura aşteptărilor a fost 2005. Constructorul francez căzut în graţiile unor nereuşite personale a găsit totuşi soluţia salvatoare care poate să-l readucă în poziţia de lider european.
Renault schimbă aproape toată gama de modele, imprimând un suflu nou în stilul de design punând accent pe calitate şi pe gust, renunţând treptat la obiceiul casei de a oferi automobile neconvenţionale. Transformările pot fi observate deja pe modelele introduse începând de anul trecut, seria lansărilor din noul val fiind programată să se încheie în toamna lui 2009.
Ce ne rezervă Renault pentru viitorul apropiat? Deocamdată patru modele, din care două sportive - Twingo RS şi Laguna GT, un break - Renault Clio GrandTour, plus un crossover - Koleos, vehicule despre care am avut ocazia să vorbim pe larg în ediţiile precedente.
Toate aceste intrări noi vor putea fi admirate pe viu la Geneva, locul unde Renault va aduce un model proaspăt, prevăzut să fie lansat în cursul anului 2008. Nu se ştie mai nimic despre maşina secretă a francezilor, însă putem ghici surpriza rezervată motorshow-ului elveţian.
Să analizăm toate posibilităţile. Conform planului, aceasta ar putea fi Megane 3, oponentul lui Ford Focus, sau Scenic 3, monovolumul destinat segmentului ocupat de Opel Zafira, fie Laguna Coupe, rivalul Passat CC, ori versiunea de serie a cabrioletului Nepta. Nu excludem nici eventualitatea de a fi prezentată viitoarea maşină low-cost care se va plasa sub Dacia Logan şi care se anunţă o replică la adresa modelului indian de 1.700 de euro, Tata Nano, ori un concept din sectorul minicar precum Toyota iQ, sau, în fine, un automobil nou-nouţ, pregătit să deschidă noi orizonturi pentru Renault.
Pe 4 martie vom şti exact identitatea modelului top-secret şi ce vânt îl aduce prin Europa.