„Înainte de a face pasul decisiv în privinţa debutului european pentru Tiida, Nissan a studiat riguros pieţele europene cu cel mai mare număr de clienţi loiali modelelor Almera şi Primera, care ar intenţiona să-şi achiziţioneze un model asemănător în viitor”, declară Brian Carolin, vice-preşedinte senior Vânzări şi Marketing Nissan Europa. Decizia de a introduce un autoturism care să înlocuiască două vehicule odată părea un hazard dar japonezii spun că au identificat acele pieţe cu nevoi clare şi cereri pentru acest tip de produs, dar care nu puteau fi satisfăcute de Note sau Qashqai. Aşadar, Nissan Tiida cumulează valorile şi avantajele din două clase diferite şi pune accent pe valori precum spaţiu interior, confort şi uşurinţă în utilizare. Tiida, model de la care se aşteaptă vânzări anuale estimate la 30.000 de unităţi, este disponibil în variante cu patru sau cinci uşi şi trei motorizări: 1.6 litri benzină (110 CP), 1.8 litri benzină (126 CP) şi 1.5 dCI (105 CP). Versiunea comercializată pe continentul nostru poate fi comandată numai în două versiuni de caroserie, sedan şi hatchback. Ambele beneficiază de dotări de nivel superior la capitolul siguranţă pasivă şi activă: airbag-uri frontale, laterale şi de tip cortină, ABS, EBD (distribuţia electronică a forţei de frânare), ESP (controlul electronic al stabilităţii) şi asistenţa la frânarea de urgenţă. În România modelul costă între 14.900 euro şi 20.960 euro, TVA inclus.