Opel consideră că ar fi nedemn pentru un constructor foarte activ în clasa MPV, cu 335.000 de unităţi vândute numai anul trecut, să rămână fără reacţie în faţa marilor provocări ale viitorului.
Părintele monovolumului de dimensiuni subcompacte, este decis să nu lase prea mult spaţiu intruşilor care pot submina autoritatea apreciatului vehicul de familie Meriva. Este firesc să fie aşa devreme ce fiecare al cincilea automobil Opel vândut în acest moment este un model Meriva.
Planul germanilor prevede pentru început lansarea unui concept cu acelaşi nume ce va fi prezentat pe 4 martie la Geneva.
Până atunci ne mulţumim cu un teaser din care se disting doar aspectele esenţiale ale părţii laterale. Meriva Concept înfăţişează noua dimensiune a flexibilităţii şi următorul nivel de evoluţia în clasa unor modele care, deşi par mici, sunt foarte încăpătoare şi practice. Modelul MPV va întruchipa o serie de avantaje multiple ce se leagă în primul rând de utilitate, funcţionalitate şi modularitatea spaţiului interior. La acestea se vor adaugă stilul original al exteriorului ce reflectă noua direcţie de design, bazată pe expresivitatea şi armonia matematică dintre partea frontală, profil şi spatele maşinii, observate la concepte ca GTC coupe şi Flextreme.
„Prototipul arată modul în care designul Opel poate fi adaptat pentru a crea soluţii de design noi şi încrezătoare pentru segmentul MPV”, declară Mark Adams, vicepreşedintele secţiei de design al General Motors Europa.
Montanţii mascaţi de linia continuă a geamurilor, imprimă conceptului Meriva o trăsătură distinctivă, dinamică şi practică în acelaşi timp, vizibilitatea pasagerilor din spate fiind mult îmbunătăţită. Interiorul este o dovadă a entuziasmului inginerilor germani care propun o abordare diferită a viziunii de flexibilitate, odată cu introducerea sistemului de scaune Flex7 prezent acum pe Zafira şi FlexSpace.
Conceptul Meriva anunţă a doua generaţie de monovolume subcompacte, un segment adus la suprafaţă în 2003 de Opel. Noul studiu de design dispune de un sistemul modern şi inovator de deschidere a uşilor numit FlexDoors, ce permite ca uşile culisante din spate şi cele din faţă care deschid în mod normal, să fie independente unele faţă de celelalte.
Mai multe detalii după debutul mondial de la Geneva.