Audi este recunoscut pentru talentul cu care îşi modelează versiunile break. Este ştiut faptul că modelele din această categorie sunt de obicei mai puţin strălucite în ceea ce priveşte rezonanţa designului şi proporţiile acestuia. Maşinile destinate familiei poartă la Audi denumirea Avant şi nu o dată s-a întâmplat ca acestea să fie peste limbajul proliferat de versiunile sedan. Odată lansat pachetul de informaţii referitor la noua generaţie A4 Avant, realizăm încă o dată că brandul german nu se dezice de talentul său de a creiona armonios, model break.
Pregătit pentru botezul de la Geneva, noul automobil are în primul rând menirea de a susţine din punct de vedere comercial, ceea ce Audi A4 sedan a reuşit înainte de a fi lansat. Cele peste 33.000 de precomenzi sunt o dovadă a faptului că actuala generaţie A4 acţionează ca un magnet asupra clienţilor care se tratează numai cu rafinamentul unei maşini premium.
Noul break de la Audi este superior în toate privinţele vechiului model. Este mai lung cu 12 centimetri – măsurând 4,70 metri, compartimentul pentru bagaje dispune de un volum de 490 de litri şi 1.430 de litri când bancheta spate este pliată, comportamentul rutier este mult îmbunătăţit, iar prestaţiile ating un nivel nemaiîntâlnit până acum la A4 graţie noilor suspensii dinamice. Puterea provine de la o gama formată din patru motoare unde sunt incluse unităţile pe benzină 1.8 TFSI, de 160 CP şi 3.2 FSI ce produce 265 CP. Amatorii de motoare diesel sunt răsfăţaţi cu două agregate turbodiesel de 2.0 litri TDI de 143 CP şi 170 hp. Cireaşa de pe tort este propulsorul de 3.0 litri de 240 cai putere ce trimite noul break Audi la o viteză maximă de 250 km/h şi un demaraj de la 0 la 100 km/h în 6.3 secunde.
A4 Avant va fi comercializat din primăvară, mai întâi în Germania şi alte pieţe din Europa de o importanţă crucială pentru Audi. Seria lansărilor va fi încheiată spre sfârşitul acestui an.
Noul A4 Avant are un preţ de bază de 27.550 de euro.