Volvo este, pentru mulţi, sinonim cu ideea de siguranţă. Pentru o parte dintre noi este suedezul inovator care a investit maşinile sale cu un nivelul maxim de securitate combinat cu calitatea şi rafinamentul specific segmentului premium.
Povestea vikingului de oţel începe să se deruleze din dimineaţa zilei de 14 aprilie 1927, când pe linia uzinei din Goteborg iese primul model cu numele Volvo.
Botezat ÖV4, acronimul ÖV înseamnă în suedeză „model deschis” iar 4 semnifica numărul de cilindri ai motorului, automobilul a avut un debut ezitant, în primul an fiind vândute 297 de unităţi.
Volvo a avut nevoie de 23 de ani pentru a putea fabrica 100.000 de vehicule pe an, producţia din anul 1950 fiind realizată astăzi în numai trei luni de zile.
20 februarie 2008 este un moment special pentru toţi cei aflaţi sub „simbolului fierului”, emblema Volvo un cerc cu o săgeată diagonală, aleasă pentru a asocia maşinile cu oţelul suedez, renumit pentru durabilitatea sa.
Este pagina cea mai sublimă a istoriei, unde stă menţionat „astăzi am fabricat automobilul cu numărul 15 milioane. După aproape 81 de ani de activitate constructorul suedez anunţă cu mândrie celebrarea acestui eveniment, în onoarea fondatorilor Assar Gabrielsson şi Gustav Larson. Vehiculul cu numărul 15.000.000 este un model decapotabil, C70, asamblat la uzina Uddevalla.
După cum se ştie Volvo nu este un producător de volum şi nici nu şi-a propus vreodată să devină, manufacturierul scandinav fiind axat şi centrat chiar de la începuturile sale pe conceptul de produse calitative şi sigure. Dovada o reprezintă recordul consemnat în Guiness Book de modelul Volvo P1800, care, în anul 2002, avea la bord peste 3.210.000 kilometri parcurşi. Proprietarul maşinii, Irv Gordon, doreşte ca în 2012 să ajungă la aproape 5.000.0000 de km.