Mazda crede că peste câţiva ani poate ajunge în rândul primilor trei fabricanţi din Japonia.
Visul ar putea deveni realitate, dacă ţinem cont de factorii ce au condus la ascensiunea mărcii nipone în segmentele sale de activitate.
Cu peste 1.2 milioane de unităţi produse în 2007, manufacturierul Mazda a devenit al patrulea constructor japonez de automobile la nivel global.
Ritmul de creştere va fi unul la fel de susţinut şi în 2008, având în vedere faptul că o serie de noi modele îşi fac încălzirea, printre care şi versiunea în trei uşi a proaspătului vehicul Mazda2.
De curând automobilul mini, în versiunea cu 5 uşi, a fost sărbătorit de către muncitorii fabricii din Hiroshima, singura locaţie ce asigură în prezent volumul necesar pentru onorarea tuturor comenzilor. După numai opt luni de la începerea activităţilor de producţie, angajaţii au reuşit să producă modelul Mazda2 cu numărul 100.000.
Micul autoturism ce măsoară 3.88 m lungime şi 1.69 m lăţime se concentrează pe reliefarea aspectului estetic atractiv şi a fiabilităţii maxime. Nici confortul nu a scăpat neatins. Spaţiul interior a crescut, la fel şi volumul portbagajului. Propulsia este asigurată de trei motorizări pe benzină de 75, 84, 103 CP şi un diesel de 68 de cai putere.
Cunoscut pe alte pieţe sub numele de Mazda Metro, 121 sau Demio, mezinul Mazda2 este acum la cea de a treia generaţie. Lansat în anul 1996, vehiculul subcompact s-a vândut în peste un milion de exemplare în întreaga lume. Actuala serie, aflată în producţie din iulie 2007, a înregistrat un volum total de vânzări de 47.000 de unităţi, din care 34.500 în Japonia şi 12.500 în Europa.
Noul Mazda2 este asamblat în ţara de origine la uzina din Hiroshima, după ce primele două generaţii au fost fabricate la Valencia, în Spania.