Ford şi-au luat în sfârşit mâinile de pe embargoul mediatic asupra noii generaţii Fiesta. A trebuit să aşteptăm o jumătate de an pentru a ne lămuri cum va arăta cel mai rebel rival din sectorul unde patrulează Fiat Grande Punto, Opel Corsa şi Renault Clio.
Primele detalii despre noul minicar au apărut pe 22 august 2007, când un set de schiţe a ieşit la suprafaţă, cu doar două zile înainte ca pozele oficiale să fie înmânate presei.
După debutul conceptului Verve, consumat la Frankfurt, a urmat un adevărat chin pentru jurnalişti. Ford ezita să spună răspicat dacă Verve este sau nu viitorul Fiesta, ori este un nou model. În schimb compania a fluturat prototipul în cauză la alte două saloane auto, Shanghai şi Detroit, declarând într-un târziu că acesta este noul Fiesta, un automobil ce va împânzi lumea în următorii trei ani.
După îndelungi aşteptări, Ford a dezvăluit generaţia care va înlocui actuala serie lansată în 2002. Maşina va fi prezentată în martie la Geneva, iar spre sfârşitul acestui an va fi comercializată pe câteva pieţe din Europa de Vest, în versiunile de caroserie hatchback cu trei şi cu cinci uşi. Noul Fiesta va fi introdus gradual până în 2010 şi în alte părţi ale lumii, America de Nord, Asia, Oceania şi Africa de Sud.
Spre bucuria generală a fanilor, citadina preia aproape în totalitate liniile conceptului Verve, profilul aerodinamic şi trăsăturile de bază ale acestuia: grila trapezoidală, capota scurtă, blocurile optice unghiulare, parbrizul înclinat şi umerii înalţi ai spatelui. Cea de a şaptea generaţie Fiesta va utiliza o gamă de motorizări ce include unităţile pe benzină 1.4 litri-60 CP, 1.6 litri-115 CP şi două diesel common-rail de 1.2 litri-60 CP şi 1.2 litri-80 CP. Agregatele vor dispune de o transmisie manuală cu 6 rapoarte sau de noua cutie automată denumită Durashift.
Având exact aceleaşi dimensiuni ca şi vechea generaţie, vehiculul mini are parte nu numai de îmbunătăţiri estetice dar şi tehnice. Modelul vine echipat în standard cu sistemul de direcţie asistată denumit EPAS, care ajută la scăderea consumului de combustibil.
Ford Fiesta este cel mai longeviv model din segmentul B şi, totodată, decanul de vârstă al actualei gamei de automobile, fiind prezent din anul 1976 şi vândut în peste 12 milioane de exemplare.
(17 feb 2008, 19:47:41