Toyota se laudă cu un profit şi încasări record în 2007. La capitolul venituri constructorul japonez a înregistrat o cifră record de peste 140 miliarde de euro. Profitul se ridică la peste 10 miliarde de euro, cu 19% mai mult decât în anul fiscal precedent. Aproape jumătate din profitul operaţional este rezultatul vânzărilor excelente din Statele Unite, iar restul vine din cumularea rezultatelor obţinute în Asia şi Europa. Dar în ciuda faptului că are sacii plini de bani, conducerea gigantului Toyota nu vrea să cheltuiască banii inutil pe dezvoltarea de noi modele, dacă baza deja există.
În altă ordine de idei, producătorul auto îşi diversifică actuala gamă pentru Europa, fără a mai fi nevoit să investească milioane de euro, adaptând modele curente vândute pe alte pieţe. Este şi cazul micului Ist, un model crossover vândut în Japonia care are drept corespondent în Statele Unite modelul cunoscut sub numele de Scion XD şi care în Europa se va numi Urban Cruiser.
Cu excepţia unor diferenţe ce ţin de natura estetică, noul model Toyota este croit pe dimensiunile omologului japonez Ist de la care împrumută o mare parte a componentelor mecanice. Urban Cruiser este un SUV de oraş din clasa subcompactă ce se plasează sub binecunoscutul RAV4, oferind performanţe mai bune în materie de consum şi emisii.
Urban Cruiser este totodată primul mini-SUV ce va fi comercializat în Europa. Derivată din conceptul cu acelaşi nume prezentat în 2006, versiunea de serie va avea premiera mondială peste câteva zile la Geneva, urmată la scurt timp de începerea procesului de producţie.
Încadrat în hotarele segmentului B, proaspătul model va ajuta la creşterea cotei de piaţă Toyota, în prezent de 22.1%, în segmentul crossover. Urban Cruiser va rivaliza cu viitoarele vehicule mini-SUV, Ford Fiesta SUV şi Skoda Yeti.