Jeep este unul din cele mai sonore nume atunci când vine vorba de vehicule utilitare sportive. Indiferent că vorbim de Wrangler, Commander, sau Grand Cherokee, satisfacţia stă deja pe buzele celor care au condus un Jeep. Nimic nu se compară cu modelul tot-teren american, care continuă să fie şi astăzi unul din cele mai adulate automobile 4x4 din toate timpurile.
Noua generaţie se prezintă într-o ţinută mult mai sobră, dar la fel de americană în spirit ca şi seria precedentă. SUV-ul de clasă medie păstrează câteva din elementele specifice mărcii Jeep, grilă motor cromată, design cu forme pătrăţoase, aspect rigid.
Prin excelenţă un vehicul perfect masculin, Cherokee nu renunţă la vechile tradiţii aceea de a se autodefini ca automobil puternic, sigur dar şi conservator. Lucru ce se observă chiar şi la partea de motorizare unde propulsia aliniază aceleaşi motoare ca şi pe fosta generaţie anume, benzină 3.7L V6 de 205 CV-314 Nm la 4000 rpm/min şi diesel 2.8 CRD de 177 CV- 460 Nm a 2000 rpm/min. Transmisia se realizează prin intermediul unei cutii automate în 4 trepte fie manuală cu 6 rapoarte. Versiunea diesel este singura care beneficiază, opţional, de o cutie automată în 5 trepte.
Unica noutate absolută este sistemul de tracţiune integrală permanentă denumit Selec-Trac II, foarte performant pe terenuri accidentate cu aderenţă scăzută. Jeep a mai îmbunătăţit şi sistemele de suspensii şi direcţie ce conferă senzaţii şi mai plăcute în timpul condusului.