Audi a făcut loc unei noi generaţii A4. Poziţionat acum în segmentul D, proaspătul model premium a avut parte de o lansare cu cântec la propriu, după ce marţi seară a avut loc lansarea oficială a Audi A4 pentru piaţa din România.
Evenimentul s-a desfăşurat în sala mare de la World Trade Plaza într-o atmosferă încărcată de sunet, splendoare feminină şi farmecul a două vehicule A4. Deşi este disponibil în România din luna octombrie a anului trecut, debutul oficial s-a produs pe 12 februarie.
Construit pe o platformă modulară, A4 vine cu o serie de avantaje multiple care îl vor face foarte competitiv în raport cu BMW Seria 3 şi Mercedes C-Klasse.
În raport cu veche generaţie, A4 2008 va fi mult mai generos cu pasagerii săi. Lung de 4,70 m cu aproape 12 centimetri mai mult decât actualul model aflat în circulaţie, lat de 1.82 m cu peste 5 cm mai mult decât în trecut şi cu ampatament de 2.80 m, modelul fabricat la Ingolstadt dispune de valori apropiate segmentului CD, în speţă Mondeo şi Passat. Volumul portbagajului a crescut de la 445 la 480 litri şi poate ajunge până la 962 litri atunci când bancheta spate este pliată.
Noul A4 beneficiază în dotare standard de 6 airbag-uri, frână de mână electro-mecanică care poate facilita pornirea de pe loc în rampă fără ca maşina să „plece în spate”. Blocurile optice faţă de tipul “xenon plus” includ tehnologia LED, o premieră în domeniu.
Pentru partea de motorizare Audi a pregătit câteva noutăţi interesante. Sunt cinci agregate pe injecţie directă, mai puternice şi cu un consum de carburant mai mic decât la actualul A4. Clienţii pot opta pentru versiunile pe benzină 1.8 TFSI-160 CP, 3.2 FSI-265 CP şi trei turbodiesel 2.0 TDI, 2.7 TDI, 3.0 TDI, de 143, 190 şi respectiv 240 CP. Motoarele de pe noul A4 sunt mai economice şi silenţioase decât vechile unităţi. Consumul agregatelor pe benzină a fost redus cu 13%, iar al celor diesel cu 6%.
Noul Audi A4 are un preţ de bază de 24.100 euro, fără TVA.