Renault a fost un deschizător de drumuri pe câteva segmente, în prezent de mare succes. Este de neînţeles ce s-a întâmplat cu grupul de vizionari francezi care au fost pe lângă subiect într-o vreme când toată lumea, cuprinsă de o frenezie delirantă, are un singur scop: crossoverul.
Semnalul că Renault ar intenţiona să intre în rând cu lumea a fost dat la Paris în anul 2006 cu conceptul Koleos. Din nou, lucrurile se mişcă greu şi abia după un şi jumătate, ni se vesteşte că versiunea de producţie va debuta în martie la Geneva. Poate că una din scuzele acestei întârzieri poate fi pusă pe şi pe seama lansării la începutul lui 2008 a modelului QM5, versiune derivată din Koleos şi adaptată cerinţelor din Coreea de Sud.
Crossoverul francez este dezvoltat de o echipă formată din ingineri Renault, Nissan şi de la compania Samsung, unite pentru a concepe un vehicul capabil să întrunească severele cerinţe de securitate, confort şi dinamică ale modelelor SUV de talie medie.
Din punct de vedere tehnic, noul Koleos împrumută motorizările şi suspensiile (faţă/MacPherson – spate, independentă/multilink) de la Nissan X-Trail.
Propulsia este formată din trei unităţi ce respectă standardul Euro 4. Koleos va beneficia de aportul a două agregate diesel dCI de 2.0 Litri de 150 şi 175 CP şi o unitate cu patru cilindri pe benzină de 2.5 litri ce generează 170 de cai putere.
Chiar dacă are o gardă la sol destul de înaltă, 206 mm, susţinută serios de unghiul de atac (27) şi degajare (31), noul crossover este mai degrabă un soft-roader, tracţiunea acţionând în principal pe puntea faţă, iar în condiţii de aderenţă precară cuplul motor este transmis şi punţii spate în proporţie de 50%.
Renault Koleos va intra pe piaţa românească în a doua jumătate a acestui an şi se anunţă a fi unul din cele mai tentante vehicule SUV.