Mazda este răsplătită pe măsura eforturilor sale. Combinaţia unică dintre design, tehnologie şi performanţele motorului face din maşina japoneză o tentaţie greu de trecut cu vederea. După îndelungi aşteptări, inginerii de la Mazda au creat al doilea SUV, un concurent puternic în segmentul modelelor de talie medie. Ţinta predilectă este Toyota RAV 4, dar nici Honda CR-V sau Citroën C-Crosser nu vor fi scutite de emoţii.
CX-7 este echipat cu un propulsor turbo pe benzină de 2.3L, cu injecţie directă şi intercooler. Motorul generează 260 CP la 5.500 rpm şi un cuplu torsional maxim de 380 Nm la 3.000 rpm. SUV-ul japonez sprintează în 8.0 secunde pe clasicul interval 0 -100 km/h. Viteza de top de 210 km/h nu este impresionantă, dar cel puţin se situează în limitele apropiate unor modele ca BMW X3 sau Lexus RX 350.
Consumul mediu declarat de constructor este de 10.2 litri de benzină la suta de kilometri. Japoneza excelează la capitolul ţinută de drum, unde suspensiile se comportă admirabil, au o bună capacitate de absorbţie, iar tangajul caroseriei nu este deranjant.
Mazda CX-7 se remarcă şi prin aspectul îngrijit şi bine finisat al caroseriei care, cel puţin la partea frontală, creează senzaţia unei maşini robuste. Interesantă este poziţionarea în unghi de 66 de grade a parbrizului faţă de forma capotei, o soluţie inedită şi îndrăzneaţă care nu afectează coeficientul aerodinamic. Interiorul este spaţios, asigură confort maxim pentru 5 persoane şi dispune de sisteme audio moderne.