Opel şi-a construit mare parte din faima sa pe modele din clasa mică. Din 1982, ştafeta a fost preluată de Corsa, model predestinat succesului. Astăzi, în ţara sa natală, vehiculul mini este unul dintre cele mai iubite automobile. Dovada o reprezintă şi cifra de vânzări. Anul trecut a fost cel mai bine vândut model al anului în Germania, iar o contribuţie deloc neglijabilă a avut-o şi versiunea GSi.
După ani de zile când nimeni nu mai vorbea despre divizia sport GSi iată că acum suntem din nou obligaţi să o facem. Asta pentru că Opel a decis să reînvie un acronim de legendă care în trecut aducea fiori maşinilor sportive. În spatele bucuriei de a avea un nou „Speedy Gonzales” trenează totuşi o întrebare, de ce Opel merge pe mână a două secţiuni sportive OPC şi GSi când una singură era arhisuficientă. Raţiunea poate fi căutată altundeva, OPC poate fi considerat un tuner de casă în timp ce GSi doar o serie de modele sport, din categoria „uşoară”, caracterizate prin raport performanţe-consum foarte bun. Asta explică şi faptul că noul Corsa GSi este o compactă care foloseşte o genă de la OPC fără însă a intra prea tare pe acest domeniu, dar care prin prestaţii se apropie foarte mult de valorile unui model tunat. Motorul oferă 150 CP (faţă de 192 CP la versiunea Corsa OPC ) şi un cuplu de 210 Nm. Unitatea turbo pe benzină de 1.6L este capabilă să realizeze un demaraj cu pornire de pe loc în 8.1 secunde până la 100 km pe oră în timp ce viteza maximă este de 210 km/h. Noul model sport nu este nicidecum oponentul puternicului Corsa OPC ci doar un derivat „ceva mai diluat” chiar şi la capitolul body-kit, unde dotările joacă un rol esenţial. Sunt disponibile jante din aliaj de 17 inch, spoilere modificate aerodinamic, ţevi de eşapament cromate iar la interior, volan şi scaune sportive din piele de culoare roşie, centuri de siguranţă de aceeaşi nuanţă şi pedalier din aluminiu.