Audi ezitase ani la rând să producă un SUV. Au trebuit să se convingă că ML şi X5 dau roade iar viitorul nu le stă împotrivă. Când constructorul din Ingolstadt s-a hotărât în sfârşit să facă pasul decisiv, lumea cârcoteau şoptea... este prea târziu. Q7, primul SUV de la Audi a demostrat că nu e chiar aşa. A cucerit foarte repede statutul de vedetă al clasei SUV, fără ca acesta să fie măcar lansat pe piaţă. În 2006 comenzile depăşeau oferta, iar producţia trecea de 70.000 de bucăţi anual. Cu dimensiuni de limuzină de lux, spaţiu interior imens, putere şi ţinută de drum asemenea unei maşini sportive uriaşul german avea totuşi un inconvenient major, se livra cu o singur tip de motorizare, 3.0 TDI, de peste 230 CP, acelaşi care figura pe ultimul A6. Pentru a satisface şi mai mult pretenţiile clienţilor, dar şi pentru a preîntâmpina un eventual atac din partea concurenţei Audi a introdus două noi propulsoare turbodiesel 4.2 TDI şi 5.0 TDI, ce vor respecta normele Euro 5. Ultima variantă de motorizare a fost dezvăluită pe un concept car expus la Detroit. Mastodontul de 5000 cmc va fi cel mai puternic agregat pe motorină din lume ce intră în echiparea unei maşini de serie. Realizat în configuraţia unui bloc motor cu 12 cilindri în V, acesta dezvoltă 500 de cai putere, un cuplu de locomotivă de 1000 Nm la numai 1750 rpm şi un demaraj incredibil de la 0-100 km/h în doar 5.5 secunde. În pofida puterii imense consumul mediu va fi de numai 11.9 litri/100km. Înmulţirea ecourilor pozitive, a determinat luarea unor măsuri. Proiectul a primit undă verde iar oficialii Audi confirmă din nou intrarea în producţie a celei mai tari versiuni diesel din lume. Primul Q7 cu propulsor turbodiesel V12 de 5.0 litri şi 500 de cai putere va sosi la vară.